سرپرست بانک مسکن مطرح کرد؛

رشد ۱۹ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن در سال ۹۸/ ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته پرداخت شد

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۱:۴۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۴۹۰۴
رشد ۱۹ درصدی پرداخت تسهیلات مسکن در سال ۹۸/ ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سال گذشته پرداخت شد
سرپرست بانک مسکن با تشریح شرایط خاص کشور در حوزه ­های اقتصادی و‌ سلامت، مسوولیت این بانک در سال جاری برای تحقق جهش تولید را سنگین و در عین حال لازم­ الاجرا عنوان کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، صبح امروز اولین گردهمایی مجازی مدیران ارشد حوزه­ ستادی و استانی  بانک مسکن از طریق ارتباط آنلاین به شکل ویدئو کنفرانس با حضور اعضای هیات مدیره بانک در ساختمان مرکزی برگزار شد. این نشست با هدف مرور دقیق و بندبند عملکرد مجموعه  بانک مسکن در سال ۹۸ و همچنین تبیین برنامه ­ها و سیاست های مصوب سال ۹۹ تشکیل شد.

نادر قاسمی سرپرست  بانک مسکن در این گردهمایی ابتدا با ذکر نام و خاطره خوب از سال­ ها فعالیت درخشان و ماندگار مرحوم ابوالقاسم رحیمی انارکی، او را خدمتگذاری خوشنام، ارزشمند، صادق، صالح و پاکدست در شبکه بانکی توصیف کرد و گفت:‌ مرحوم انارکی پله ­های رشد در جایگاه مسولیتی را به تدریج در فرآیند ۳۶ ساله در درون بانک مسکن طی کرد به گونه ­ای که ایشان لقب معمار محصولات نوین بانکی را در کارنامه خودش برای همیشه به یادگار گذاشت.

سرپرست بانک مسکن همچنین با ذکر گوشه ­ای از خدمات تاریخی مرحوم انارکی گفت: مدیر عامل فقید  بانک مسکن با راه­ اندازی انواع­ حساب ­ها و صندوق ­های پس­انداز در  بانک مسکن طی دوره­ های گذشته مسیری را برای خانه ­دار شدن خانواده­ های ایرانی بوجود آورد. حدود یک سوم از ۲۴ میلیون واحد مسکونی ساخته شده در کشور طی بیش از سه دهه گذشته توسط  بانک مسکنتامین مالی شده است که نیمی از این یک سوم بواسطه محصولاتی که مرحوم انارکی در بانک ایجاد کرد، احداث شدند و خانوارها توانستند با همان محصولات این واحدها را خریداری کنند.

قاسمی در ادامه به شرایط سخت و خاص در کشور طی سال جاری اشاره کرد و گفت: تحریم ­های ظالمانه، کاهش درآمدهای نفتی، مشکلات فراگیر ناشی از شیوع بیماری کرونا و همچنین رکود و افت شدید فعالیت ­های تولیدی و کسب و کارها در اثر عوارض این ویروس وضعیت را دشوار کرده است. اما در همین وضعیت،‌  بانک مسکن مسولیت سنگینی برای برون رفت از مشکلات بر عهده دارد و شما مدیران استانی و ستادی  بانک مسکن باید قوی­ تر از قبل در صحنه تامین مالی بخش مسکن و ساختمان ظاهر شوید.

وی محور مسولیت  بانک مسکن در سال ۹۹ را زمینه ­سازی برای جهش تولید و عرضه مسکن و همینطور کمک به خانه ­دار اقشار فاقد مسکن عنوان کرد و گفت: انتظارات از  بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش طی سال جاری زیاد است و باید اقدامات به گونه ­ای پیش رود که تسهیلات مورد نیاز طرح اقدام ملی تولید مسکن، نوسازی بافت های فرسوده و سایر حوزه ­های مرتبط با بخش مسکن و ساختمان، به موقع به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

سرپرست  بانک مسکن در ادامه افزود: خوشبختانه به همت خانواده سخت کوش  بانک مسکن در سال گذشته در شرایطی که رکود عمیق در بازارهای معاملات و ساخت و ساز مسکن حاکم بود اما تسهیلات پرداختی توسط این بانک در بخش مسکن ۱۹ درصد رشد کرد که این نشان از کاربردی بودن تسهیلات  بانک مسکن دارد. سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط  بانک مسکن به قسمت­های مختلف بخش مسکن شامل تسهیلات مشارکت مدنی، خرید، جعاله و ... پرداخت شد که به لحاظ تعداد ۵۸۱ هزار فقره بوده است.

قاسمی افزایش سقف انواع تسهیلات در سال گذشته را واکنش به موقع  بانک مسکن به تورم و رشد هزینه­ ها عنوان کرد و گفت: امسال نیز در همان ابتدای سال و بعد از نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید، سیاست­ های اعتباری  بانک مسکن در مسیر حمایت بیشتر از سازندگان و انبوه­ سازان سوق پیدا کرد و سقف تسهیلات نیز به تناسب افزایش قیمت تمام شده مسکن در شهرهای مختلف افزایش یافت.

سرپرست  بانک مسکن در پایان سخنان خود در گردهمایی مجازی مدیران ارشد  بانک مسکن در سراسر کشور ضمن تشریح دغدغه وزیر محترم راه و شهرسازی برای اتمام کل پرونده مسکن مهر در سال جاری گفت: با توجه به وضعیت ۷۳ هزار واحد مسکونی مهر که پیشرفت فیزیکی ۷۵ تا ۹۰ درصدی دارند و همچنین با لحاظ وضعیت ۱۰۹ هزار واحد مسکونی مهر دیگر که پیشرفت فیزیکی ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی دارند، امسال باید مدیریت ­های شعب  بانک مسکن در استان ­ها نسبت به فروش اقساطی ۱۷۹ هزار واحد مسکونی اقدام کنند تا بار این طرح هر چه زودتر به مقصد نهایی برسد.

نظر شما