شرایط جدید صدور مجوز برای طرح های توسعه صنایع تبدیلی و غذایی

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۳:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۴۹۹۳
شرایط جدید صدور مجوز برای طرح های توسعه صنایع تبدیلی و غذایی
هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در آخرین جلسه خود، به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی، مصوباتی در خصوص صدور مجوز برای طرح های توسعه صنایع تبدیلی و غذایی به تصویب رساند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت اقتصاد، هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در سی و هفتمین جلسه این هیات، با عنایت به بررسی های انجام شده در خصوص موضوع مذکور، تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ کرد:

1- برای تأسیس و یا توسعه زنجیره صنایع تبدیلی و غذایی و تکمیلی بخش کشاورزی و صنایع مرتبط با رعایت سایر ضوابط جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری بر اساس اطلاعات ثبت شده و تأیید شده توسط هیات بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور G4B.ir ، استفاده از یک مکان اعم از عرصه یا اعیان یک ملک ضمن رعایت حقوق مالکیت و ترهین توسط همان مالک و یا دو یا چند واحد تولیدی دیگر، بلامانع بوده و در صورت عدم نیاز، مطابق با جواز یا پروانه، الزامی به درخواست و دریافت انشعابات جدید از قبیل آب، برق و گاز نیز نیست.

۲- وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت حداکثر ظرف مدت دو ماه، ارتباط سیستمی صدور مجوزها را به گونه ای برقرار نمایند که متقاضیان ایجاد زنجیره ارزش بتوانند از دستگاه متولی صادر کننده مجوز، مجوزهای تکمیلی و جدید را دریافت نمایند. همزمان با درخواست صدور مجوز جدید توسط وزارت صادر کننده مجوز اولیه، مراتب به وزارت متولی صدور مجوز جدید اعلام می شود. وزارت متولی صدور مجوز جدید مکلف است حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز اقدام لازم را به عمل آورد و نتیجه را اعلام کند، نظارت بر فعالیت ها در چارچوب قوانین و مقررات بر عهده دستگاه ذیربط باقی خواهد ماند.

3- دبیرخانه هیات مکلف است تسری اقدام مشابه بندهای ۱ و ۲ را برای دیگر دستگاه ها ظرف مدت ۲ ماه بررسی و نتیجه را به هیات اعلام کند.

نظر شما