بورس امروز ۳۱ اردیبهشت ۹۹/ افت ۱۵ هزار واحدی شاخص کل/ بازار به سمت سهم‌های کوچک حرکت کرد

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۴:۵۰:۴۸
کد خبر: ۱۰۰۵۰۵۷
بورس امروز ۳۱ اردیبهشت ۹۹/ افت ۱۵ هزار واحدی شاخص کل/ بازار به سمت سهم‌های کوچک حرکت کرد
بازار بورس در معاملات امروز با افت همراه شد اما مساله مهم افت شاخص کل این بود که سهم‌های شاخص ساز با رسیدن به منطقه اشباع خرید آن را پایین کشیدند و بازار به سمت سهم‌های کوچک حرکت کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 15 هزار و 663 واحدی به عدد 986 هزار و 460 واحد رسید.

اما نکته این است که با وجود ریزش شاخص کل، شاخص کل هم وزن با 833 واحد رشد به عدد 321  هزار و 991 واحد رسید. این افزایش می‌تواند نشان‌دهنده حرکت شاخص از سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز به سمت سهم‌های کوچک باشد.

همچنین در این روز تعداد 9 میلیارد و 819 میلیون سهم با ارزش 115 هزار و 377 میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز فارس، فولاد، فملی، کگل، کچاد، اخابر و وبملت بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 178 واحد افت به عدد 11 هزار و 112 واحد رسید که تاثیرگذار ترین نمادها در این شاخص، صبا، ذوب، شگویا، زاگرس، هرمز، بجهرم و دماوند بودند.

بازار بورس روز گذشته با خط مقاومت روانی یک میلیون واحدی درگیر شد و در گذارش روز گذشته خبرگزاری برنا اعلام شد که شاخص نتوانسته است از این خط مقاومت عبور کند. همین مساله موجب شد که بازار امروز با ریزش همراه شود.

اما موضوع دیگر این است که سهم‌های بزرگ که شاخص کل را تا این مرحله بالا کشیدند، اکنون به مرحله اشباع خرید رسیده‌اند و نیاز به اصلاح دارند.

در نتیجه این سهم‌ها تا حدودی بازار را به سمت سهم‌های کوچک سوق داد. حال باید دید که اصلاح این سهم‌ها تا چه مرحله‌ای ادامه خواهد داشت که پایان این اصلاح می‌تواند حمایتی جدی برای رشد شاخص کل باشد.

نظر شما