وزیر نفت خبر داد؛

تولید ۷۵۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی/ برنامه‌های تحریم شکن خود را اعلام نمی‌کنیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۱۰:۴۱:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۵۶۶۰
تولید ۷۵۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی/ برنامه‌های تحریم شکن خود را اعلام نمی‌کنیم
وزیر نفت از افزایش تولید 750 میلیون مترمکعب گاز در فاز‌های پارس جنوبی تا پایان سال خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما در پاسخ به این که اجرای طرح در پارس جنوبی در دریا به پایان می‌رسد به چه معناست؟ گفت: معنی آن این است که همه سکو‌ها نصب می‌شوند و همه خطوطی که گاز را از سکو‌های دریا به خشکی می‌آورند نصب و عملیاتی می‌شوند و تولید در حد طراحی در این فاز‌ها به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: در 27 فاز متعارف پارس جنوبی خواهیم توانست حدود 800 میلیون متر مکعب گاز خام را به خشکی منتقل و در پالایشگاه‌ها پالایش و در شبکه سراسری تزریق کنیم.

زنگنه افزود: بخشی از این گاز‌ها به خوراک پتروشیمی‌ها تبدیل و یا به عنوان گاز مایع صادر می‌شود و بخشی هم در داخل، مصرف می‌شود.

وزیر نفت گفت: اکنون حدود 700 میلیون مترمکعب گاز از فاز‌های مختلف پارس جنوبی تولید داریم که تا آخر سال 50 میلیون متر مکعب به این رقم اضافه می‌شود.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که وزارت نفت چه برنامه‌ای برای جبران کاهش قیمت نفت در بازار‌های جهانی و عبور از تحریم‌ها دارد؟ گفت:​ برنامه‌های تحریم شکن خود را اعلام نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم با تمام قدرت و احساس مسئولیت نسبت به ملت مان عمل کنیم و در مقابل دشمنی که ظالمانه به حقوق ما تجاوز کرده است ایستاده‌ایم و از همه امکانات برای صادرات نفت و فرآورده‌های آن استفاده کنیم.

نظر شما