رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد:

تهاتر، پل ارتباط با اقتصادی جهانی است/ به دلیل احتکار ارز، مبادله پایاپای مانع از سودجویی می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۵:۵۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۵۸۴۱
تهاتر، پل ارتباط با اقتصادی جهانی است/ به دلیل احتکار ارز، مبادله پایاپای مانع از سودجویی می‌شود
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تهاتر را در تنگنای تحریم بهترین راهکار توسعه اقتصادی در سطح جهانی و همچنین ابزاری برای مقابله با احتکار ارز می‌بیند.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، درباره تهاتر به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: مدت‌هاست دشمن نمی‌خواهد ما در رشد اقتصادی راه به جایی ببریم و برای رسیدن به همین منظور جنگ اقتصادی را پیش گرفته و در این جنگ به ابزار تحریم و ایجاد موانع بر سر مبادلات پولی و بانکی، متوسل شده است.

او افزود: در این شرایط ما در تلاشیم مهم ترین موتور محرکه اقتصاد را که همان صنعت است، روشن نگاه داریم. تا به الان نیز بنگاه‌های مختلف اقتصادی عمکلرد قابل قبولی در این زمینه داشتند و اجازه نداده‌اند، چرخ صنعت از حرکت بایستد.

سهل‌آبادی ادامه داد: با این حال شمار زیادی از نیازهای صنایع کشور باید با واردات کالاهای تولیدی دیگر کشورها تامین می‌شود. در واقع در یک اقتصاد جهانی ما ناگزیر از ارتباط با دنیای خارج هستیم. این در حالی است که دشمن با تحریم‌ها سنگ بر سر راه تعاملات اقتصادی ما نهاده است. در چنین موقعیتی یک راهکار موثر صادرات و واردات پایاپای است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خاطرنشان کرد: اگر تجار و صادرکنندگان ما در این زمینه با تولیدکنندگان هماهنگ شوند، می‌توانند از این طریق اشتغال موجود در صنایع را حفظ کنند.

سهل‌آبادی اضافه کرد: ما در صادرات مواد پتروشیمی، سنگ‌های تزئینی ساختمانی، فولاد، کاشی و سرامیک و... توانمند هستیم می‌توانیم در مقابل این اقلام به جای ارز مواد مورد نیاز وارد کنیم تا اجازه ندهیم، تحریم‌ها سد راه پیشرفت اقتصادی ما باشد.  

او همچنین گفت: به نظر من تهاتر بهترین روش تجارت است، ما ارز را می خواهیم چه کنیم؟ بازار ارز راه بیندازیم یا نیازهایمان را برآورده کنیم؟ اگر می خواهیم نیازهایمان تامین شود، می‌توانیم با تجارت تهاتری بدون واسطه‌های ارزی و دردسرهای برآمده از آن به کالاهای مورد نیاز دست یابیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: در شرایطی که گاه با احتکار ارز در داخل کشور رو‌به‌رو می شویم، با مبادله پایاپای زمینه برای سودجویی این افراد از بین می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز