سمتی نوآورانه به نام رابط بخش خصوصی و دولتی در معادن/ پیگیری سرمایه‌های سرگردان

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۰۵:۴۳:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۶۳۷۰
عباسعلی اقبالی‌زارچ می‌گوید به سمت رابط بخش دولتی و خصوصی در معادن کشور منصوب شده تا روند صدور پروانه‌های بهره‌برداری را تسریع کند، سرمایه‌های سرگردان را به بخش خصوصی منتقل کند و پیشنهادات بخش خصوصی را به گوش مسئولان دولتی برساند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا داریوش اسماعیلی معاون سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در امور معدن و صنایع معدنی عباسعلی اقبالی‌زارچ را در سمت مشاور و رابط بخش خصوصی و تشکل‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور معرفی کرده است. این انتصاب در حالی صورت گرفته که تاکنون چنین سمتی در وزارت صمت، وجود نداشت و اقبالی‌زارچ نخستین رابط این دو بخش به شمار می‌آید. به عبارتی دیگر می‌توان این سمت را نوآوری داریوش اسماعیلی در مدیریت بخش معدن و صنایع معدنی کشور دانست.

اقبالی‌زارچ با تایید نوآورانه بودن این سمت، گفت: از دستاوردهای این انتصاب می‌توان به فعال‌تر شدن بخش خصوصی معدنی کشور اشاره کرد. اتفاقی که می‌تواند به جذب سرمایه‌های چشمگیری بینجامد که در حال حاضر سرگردان است و به مقاصدی چون بورس جذب می‌شود.

او ادامه داد: مشکلات دیگری نیز وجود دارد که می‌توان در این مجال به آنها پرداخت. از جمله اینکه گاه پرونده‌های معدنی چند سال طول می‌کشد تا به نتیجه برسد و به صدور پروانه بهره‌برداری منتج شود. در نتیجه باید راهکارهایی اتخاذ شود که با استفاده از آن زمان طولانی که صرف کسب پروانه‌های اکتشاف و بهره‌برداری می‌شود، کوتاه‌تر شود.  

اقبالی‌زارچ همچنین گفت: پرداختن به پیشنهادهای فعالان بخش های مختلف معدنی و صنایع معدنی کشور مانند سنگ آهن، فولاد، مس، سر ب و روی و... دیگر دلایل ایجاد چنین سمتی است. در همین راستا توانمندی بنده باید در این باشد که پیشنهادات صحیح و اجرایی بخش خصوصی را به معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، منتقل کنم.

گفتنی است عباسعلی اقبالی‌زارچ پیشینه 3 دهه مدیریت در بخش‌های دولتی معدنی و فلزی کشور را دارد. او همچنین نزدیک به یک دهه است که صورت خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کند.  2/5

نظر شما
پرونده ویژه