معاون وزیر صمت:

یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد سال گذشته به چرخه تولید بازگشت

۱۳۹۹/۰۳/۰۵ - ۱۱:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۶۵۸۸
یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد سال گذشته به چرخه تولید بازگشت
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: سال گذشته برای بازگرداندن ۱۴۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید، هدف گذاری شده بود که در پایان سال با تحقق بیش از ۹۲ درصدی، یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی اجرای طرح توسعه مجتمع کاغذ سازی راشا کاسپین ایرانیان در شهرک صنعتی اشراق زنجان خاطر نشان کرد: استان زنجان حدود ۱.۳ درصد از مساحت و جمعیت کشور را دارد، اما وضعیت این استان در بسیاری از ویژگی‌ها و شاخص‌ها بالاتر از میانگین کشوری است.

صالحی‌نیا ادامه داد: سهم استان زنجان به لحاظ اشتغال، شمار واحدهای درحال ساخت، شمار شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زمین‌های ثبتی بیش از ۲ درصد کشور است که نشان می‌دهد از منظر تولید و سرمایه‌گذاری، شرایط بهتری نسبت به استان‌های دیگر دارد.

وی افزود: سهم این استان از آب و برق تأمینی در شهرک‌های صنعتی نیز به ترتیب بالای سه و چهار درصد است که گویای اقدامات بسیار مهم و تلاش‌های ارزنده در حوزه تولید و صنعت دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: سال گذشته برای بازگرداندن ۱۴۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید، هدف گذاری شده بود که در پایان سال با تحقق بیش از ۹۲ درصدی، یک هزار و ۳۳۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

صالحی‌نیا ادامه داد: از این میزان، ۳۰ واحد تولیدی، شامل استان زنجان بود که در این بخش نیز سهم زنجان ۲.۴ درصد کشور است.

وی درخصوص طرح توسعه شرکت راشا کاسپین نیز خاطرنشان کرد: برای کمک به رونق تولید و ایجاد اشتغال تا جایی که قانون اجازه دهد، مساعدت و همراهی لازم را با واحدهای تولیدی خواهیم داشت، اما باید با منطق رفتار کرده و موارد قانونی نیز درنظر گرفته شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: خواسته‌های مسئولان این واحد تولیدی و پیشنهادات و دغدغه‌های مدیران دستگاه‌های مربوطه را به اتفاق و با هماهنگی، بررسی کرده و با جمع‌بندی در نهایت، اجرا و عملیاتی می‌کنیم.

صالحی‌نیا از اهتمام ویژه استاندار زنجان و اقدامات صورت ‌گرفته در این استان در ارتباط با تشکیل کارگروه جهش تولید و تدوین نقشه راه، قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز