بورس هفته گذشته را چگونه گذراند؟ /پیش‌بینی هفته آینده بورس +نمودار

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۱۱:۴۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۰۸۱۱۶
بورس هفته گذشته را چگونه گذراند؟ /پیش‌بینی هفته آینده بورس +نمودار
بازار بورس در هفته گذشته طی سه روز معاملاتی با نوساناتی جدی روبه‌رو شد و در نهایت کاهش هفتگی جدی را به ثبت رساند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در معاملات هفته گذشته از 986 هزار واحد به عدد 938 هزار واحد رسید که نشان‌دهنده افت 48 هزار واحدی شاخص کل است.

در سه روز معاملاتی شبنه، سه‌شنبه و چهارشنبه شاخص کل به ترتیب با 26 هزار واحد کاهش، 33 هزار واحد کاهش و 12 هزار واحد رشد همراه شد.

این بازار که به باور برخی از کارشناسان با ریسک بالایی همراه شده بود، در روز پایانی معاملات هفته با افزایش همراه شد. با این حال پیش‌بینی می‌شود که افزایش شاخص با چالشی جدید مواجه شود که آن هم آغاز فروش سهام عدالت است.

بیشتر سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، سهم‌های بزرگ و شاخص ساز هستند و افزایش عرضه در آنها بدون شک بازار را با ریزش همراه خواهد کرد.

این در حالی است که ریزش بازار به زیر 900 هزار واحد، می‎‌تواند ریسک را به شدت بالا ببرد و ضررها را افزایش دهد.

با این وجود اکنون بازار حرکتی مثبت را با تکیه به خط حمایتی 930 هزار آغاز کرده است که این ریزموج از ثبات چندانی برخوردار نیست و ادامه رفتار هیجانی در بورس، شاخص را با ریزشی جدی همراه خواهد کرد.

از این رو توصیه می‌شود که دارندگان سهام عدالت در فروش سهام خود عجله نکنند تا التهاب بازار از بین برود.

در این میان باید به این مساله اشاره کرد که تصمیم دولت برای فروش 30 درصدی یکباره سهام عدالت فشار بر بازار را افزایش خواهد داد و فروش در چند استاپ می‌توانست گزینه مناسب‌تری باشد.

نمودار زیر روند شاخص را در هفته اخیر نشان می‌هد. اندیکاتور «مک دی» در تایم فریم ساعتی نشان می‌دهد که ریزموج صعودی ایجاد شده می‌تواند تا حدودی ادامه داشته باشد، اما ثبات آن مبهم است. این در حالی است که همین اندیکاتور در تایم فریم روزانه حاکی از ادامه روند اصلاحی شاخص است.

برخی بر این اساس پیش‌بینی می‌کنند که در همین هفته بازار با افت دوباره شاخص مواجه شود. اتفاقی که اگر هیجان در فروش چاشنی آن باشد روند منفی قدرتمندی را به بازار تحمیل خواهد کرد.

هفت

 

نظر شما