رئیس اتحادیه بنکداران و پارچه‌فروشان تهران:

سرمایه‌هایی که تبدیل به چک برگشتی شده است/ پارچه بهاره‌ای که فرصت فروش آن از بین رفت دیگر قابل فروش نیست

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۰۸:۴۵
کد خبر: ۱۰۰۸۶۵۰
سرمایه‌هایی که تبدیل به چک برگشتی شده است/  پارچه بهاره‌ای که فرصت فروش آن از بین رفت دیگر قابل فروش نیست
پارچه‌فروشان که به دلیل شیوع کرونا بازار بهاره را از دست دادند، در این روزها نیز با رکود بازار دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. عروسی و عزایی در کار نیست و در پرو لباس احتمال انتقال ویروس وجود دارد. پیامد این اوضاع برگشت خوردن چک‌ها در صنفی است که بیشتر مبالات خود را با این ابزار پیش می‌برد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، امیر قدیمی‌نژاد، رئیس اتحادیه بنکداران و پارچه‌فروشان تهران، در این باره به خبرنگار اقتصادی برنا گفت: بازار پارچه در اثر شیوع بیماری دو ماه تعطیلی را پشت سر گذاشت. این تعطیلی از اوایل اسفند آغاز شد و تا اوایل اردیبهشت ادامه پیدا کرد. در حال حاضر نیز کسب‌و‌کارها فعالند و کار دارد کم کم راه می‌افتد اما نه با رونق معمول.  

او افزود: تفاوتی که پارچه با دیگر اقلام دارد این است که کالایی فصلی است و باید در فصل خود عرضه شود، در نتیجه پارچه بهاره‌ای که فرصت فروش آن در دو ماه گذشته از دست رفت، قابل ارائه در دیگر فصول نیست. همچنین با تولید طرح‌های جدید امکان عرضه آن در سال آینده نیز وجود ندارد.  

قدیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: با این حال مهم‌ترین مشکلی که در حال حاضر وجود دارد، این است که کرونا همچنان شایع است و شیوع آن مانع برپایی گردهمایی‌هایی همچون مراسم جشن و عزا می‌شود. در حالی که مردم به دلیل همین مراسم ها به خرید پارچه و لباس گرایش پیدا می‌کنند.

او اضافه کرد: مشکل دیگر آن است که مردم از پرو لباس در واهمه هستند و این نگرانی وجود دارد که شخص دیگری آن لباس را پرو کرده و ناقل ویروس، باشد.

او همچنین گفت: از آنجا که صنف پارچه‌فروش بیشتر معاملات خود را با چک انجام می‌دهد در حال حاضر بخشی از سرمایه ما در انبارها مانده و بخشی دیگر به چک‌های برگشتی تبدیل شده است. به عبارتی دیگر سرمایه‌های ما بلوکه شده است.

رئیس اتحادیه بنکداران و پارچه فروشان تهران در پاسخ به این سوال که درخواست شما برای افزایش میزان وام از سوی نهادهای دولتی به کجا انجامید؟ پاسخ داد: تاکنون هیچ وامی به صنف ما تعلق نگرفته است در حالی که ما بیشترین صدمه را متحمل شده‌ایم. درخواست ما از دولت این است که هر چه زودتر به وضعیت این چک‌های برگشتی رسیدگی کند.2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز