رییس بنیاد مسکن:

مسکن زلزله‌زدگان سال ٩٨ تا پایان مهر به اتمام می‌رسد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۹۱۱۹
مسکن زلزله‌زدگان سال ٩٨ تا پایان مهر به اتمام می‌رسد
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمان اتمام واحدهای مسکونی زلزله‌زده را در زلزله‌های سال گذشته، پایان مهر ۹۹ اعلام کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبرى وزارت راه و شهرسازى، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامى در حاشیه امضاى تفاهم نامه همکارى احداث ١٥٠٠ واخدمسکونى مددجویان در گفتگو با خبرنگاران، گزارشى از روند بازسازى واحدهاى مسکونى سیل‌زده و زلزله‌زده را که در سال گذشته رخ داد، اعلام کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامى گفت: بنیاد مسکن به عنوان متولی بارسازی مناطق حادثه دیده در سال ۹۸، تا پایان سال در ۲۳ استانی  و 10 منطقه که درگیر سیل شدند، کار خود را آغاز کرد. همچنین از دیگر اقداماتی که بنیاد در سال گذشته تاکنون در دستورکار قرار داده است، تکمیل واحدهای مسکونی زلزله زده از زلزله تیر ۹۸ مسجدسلیمان، زلزله آبان ۹۸ منطقه میانه و سراب، و سیل دی ماه ۹۸ در سیستان و بلوچستان بوده که کارهای بازسازی در این مناطق در حال انجام است.

تابش ادامه داد: بازسازی ۱۰۸ هزار واحد احداثی و ۹۱ هزار واحد تعمیری با اعتباری بالغ بر ۷۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات و ۳۰۰۰ میلیاردتومان بلاعوض انجام شده و در حال انجام است.

وی توضیح داد: در مجموع تعمیرات ۸۷۰۰۰ واحد سیل زده ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و از ۶۳۰۰۰ واحد احداثی سیل زده ۵۲۰۰۰ واحد سفت کاری شده و ۴۰ هزار واحد به مردم تحویل شده است. همچنین تمامی ۶۳۰۰۰ واحد احداثی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند و با تمامی آنها برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بحران کرونا، احداث واحدهای مسکونی را اندکی با تاخیر مواجه کرد که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهبود شرایط با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پیش‌بینی می‌شود احداث تمامی واحدهای مسکونی سیل زده حداکثر تا ۲ ماه دیگر به پایان برسد.

تابش در خصوص استان خوزستان و بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده این استان، گفت: در استان خوزستان ۵۶۰۰ واحد احداثی و ۱۶۰۰۰ واحد تعمیراتی شناسایی شدند که کار تعمیرات ۱۶۰۰۰ واحد به اتمام رسیده است و تمامی واحدهای احداثی نیز برای عقد قرارداد به بانک معرفی شده اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمان پایان احداث و بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده را مهر ۹۹ اعلام کرد.

تابش همچنین در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان دهک یک تا سه اعلام کرد: احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان به غیر از ۲۰ هزار واحدی است که مقرر است در مناطق روستایی و شهرهای کوچک با همکاری بهزیستی و قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث شود.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برنامه‌ریزی کرده است تا برای احداث واحدهای مسکونی مددجویان ۵۰ میلیاردتومان هزینه کند که در تفاهم‌نامه‌ای دیگر در روزهای آتی این توافق به شکل سند در خواهد آمد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل واحدهای مسکونی مددجویان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمین ۷۰۰ واحد مسکونی مددجویان دهک یک تا ۳ را متقبل می‌شود.

نظر شما