​پایبندی ۷۴ درصدی اوپک به توافق کاهش تولید در مه ۲۰۲۰

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۳:۳۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۹۱۸۵
​پایبندی ۷۴ درصدی اوپک به توافق کاهش تولید در مه ۲۰۲۰
بررسی رویترز حاکی از پایبندی ۷۴ درصدی اوپک به توافق کاهش تولید تاریخی این سازمان در ماه مه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا رویترز نوشت: این در حالی است که نیجریه و عراق نتوانستند تولید خود را مطابق سهمیه عرضه اوپک کاهش دهند.

این بررسی نشان داد که ۱۳ عضو اوپک، به‌طور متوسط​​، ۲۴ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌اند که نسبت به مقدار تولید ماه آوریل این سازمان، ۵ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

دنیل گربر، مدیرعامل شرکت پترو لجیستیکیز که عرضه اوپک را با ردیابی محموله‌های نفتکش ارزیابی می‌کند، در این باره گفت: اوپک در ماه مه با کاهش عرضه روزانه ۵ میلیون بشکه نسبت به ماه آوریل، با شروعی قوی اقدام به کاهش تولید کرده است.

وی افزود: میزان پایبندی به کاهش تولید هنوز کامل نیست.

بسیاری از کشورها پیش از تصویب توافق کاهش تولید، حجم زیادی به خریداران متعهد شده بودند که با فاصله کمتر از چهار هفته از زمان تصویب و آغاز توافق، نتوانستند میزان عرضه را به سطوح توافق‌شده کاهش دهند.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

این تحقیق نشان داد که مقدار کاهش عرضه اوپک در ماه مه روزانه ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه بوده است که معادل پایبندی ۷۴ درصدی به توافق کاهش تولید است.

نظر شما