طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای کالا تصویب شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۳:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۰۹۷۰۰
طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای کالا تصویب شد
مشاور رئیس سازمان راهداری، از تصویب طرح نوسازی ناوگان فرسوده در راستای تأمین منافع صنعت حمل و نقل جاده‌ای کالا و رعایت صرفه و صلاح اقتصاد ملی خبر داد و گفت: ظرفیت‌ها و فرصت‌های اجرای طرح مذکور در نشست کمیته راهبری بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، آقای صدراله بمانا افزود: در این طرح همواره تلاش شده تا خواسته‌ها و مطالبات بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا بر اساس واقعیت‌ها و امکانات موجود در بازار و شرایط اقتصادی کشور در نظر گرفته شده و در نهایت خدمات بهتری در بخش حمل و نقل به کاربران ارائه شود.

او اضافه کرد: تغییر مواد قانونی و آیین نامه اجرای طرح به راحتی امکان پذیر نیست لیکن به منظور رفع مسائل و مشکلات فرآیند اجرای طرح، پیشنهاد‌ها و نظر‌های کاربردی انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان دریافت و بررسی می‌شود و در صورت تایید امکان اصلاح و بازنگری در شرایط و ضوابط فنی وجود دارد.

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست بر شفاف‌سازی و اطلاع رسانی صحیح به مالکان خودرو‌ها و شرکت‌های حمل و نقل تاکید کرد و گفت: امید آن است با همکاری و مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی، مزیت‌ها و منافع حاصل از اجرای طرح به ذینفعان اعلام شده و در صورت هرگونه مسئله و یا مشکلی در فرایند ثبت نام موارد به طور عینی و مصداقی بررسی شده و پاسخگویی لازم و مناسب انجام شود.

وی افزود: متقاضیان نوسازی ناوگان که مالک ناوگان فرسوده هستند برای جلوگیری از سودجویی واسطه‌ها و دلالان باید با هوشیاری کامل و آگاهانه اقدام کنند و قبل از اطمینان از ورود ناوگان مورد نظر به گمرک ایران، از هرگونه پرداخت و اطمینان به افراد متفرقه و مدعی اجتناب نمایند.

گفتنی است در این نشست، روسای کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل کالا، رانندگان، کامیونداران و اتحادیه شرکت‌های تعاونی حمل و نقل بار کشور، حضور داشتند و نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود را درباره طرح مذکور بیان کردند.

یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در نشست کمیته راهبری حمل و نقل جاده‌ای کالا، بررسی وضعیت کرایه حمل و نحوه به روز رسانی نرخ شاخص حمل بر اساس تن -کیلومتر در سال جاری بوده است که مقرر شد با توجه به شرایط و تغییرات مؤلفه‌های هزینه‌ای ذی ربط با مشارکت تشکل‌های صنفی بازنگری شده و به روز رسانی شود.

نظر شما
پرونده ویژه