معاون اقتصادی برنامه و بودجه اعلام کرد؛

حمایت سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های استانی جهش تولید

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۱:۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۱۳۹۰
حمایت سازمان برنامه و بودجه از طرح‌های استانی جهش تولید
معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این سازمان از طرح‌های موجهی که مسوولان استان در حوزه‌های زیر ساختی و تامین تسهیلات با رویکرد جهش تولید ارایه می‌کنند، حمایت لازم دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، سید حمید پورمحمدی گلسفیدی شامگاه روز جمعه ۱۶ خردادماه، در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اصفهان با اشاره به مباحث مطرح شده بودجه‌ای از سوی مدیران استان، افزود: در این جلسه دغدغه‌های مدیران استان در حوزه بودجه‌های جاری، عمرانی و زیرساختی در بخش‌های دانشگاهی، علوم پزشکی، محیط زیست، هواشناسی، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و انرژی مطرح شد و در خصوص آن بحث شد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است با رفع موانع استان اصفهان در جهت توسعه و ایفای نقش این استان در اقتصاد ملی و در عین حال در حوزه اشتغال و مقابله با بیکاری گام‌های لازم برداشته شود و قرار شد این جلسات به صورت فصلی در استان برگزار و مسائل استان و روند پیشرفتها بررسی شود.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به حضور خود و مدیران سازمان برنامه و بودجه به اصفهان، افزود: این حضور به درخواست استاندار اصفهان و به منظور بازدید از اماکن حاشیه ای شهر، آشنایی با آسیب‌های اجتماعی استان، شنیدن دغدغه های مدیران و بررسی و یافتن راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات و همچنین توسعه آن برگزار شد.

وی اظهارداشت: طی دیروز و امروز بازدیدهای خوبی از بخش‌های مختلف اصفهان به ویژه در مناطق حاشیه‌ای که با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند و از نظر اقتصادی ضعیف تر یا در بافت فرسوده قرار دارند، و همچنین زنان سرپرست خانوار که نیاز به حمایت دارند، صورت گرفت.

پورمحمدی به بازدید از زندان مرکزی استان اشاره و تصریح کرد: در این بازدید با نگرانیهای مسوولان زندان آشنا شدیم و در خصوص حمایت هایی که در بخش هایی مثل حفاظت و سلامت زندان باید صورت گیرد و ضرورت جابجایی آن در دراز مدت بحث و گفت و گو شد و به تفاهم هایی دست یافتیم.

وی به بازدید از بخش های علمی و صنعتی و شرکت های دانش بنیان اصفهان اشاره کرد و گفت: این استان در این بخشها همواره پیشتاز بوده است و لذا امروز پس از بازدیدهای صورت گرفته به منظور شناسایی موانع پیشرفت آنها و بررسی راهکارهای رفع  این موانع و حمایت های لازم از این شرکت ها با شرکت‌های موثر تبادل نظر صورت گرفت.

دبیر شورای اقتصاد با اشاره به ظرفیت شرکت های دانش بنیان در تولید احتیاجات داخلی کشور و جلوگیری از خروج ارز، تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در مقابله با تحریم ها و تولید لوازم و دستگاه‌های مورد نیاز دارند.

وی تاکید کرد: برغم اینکه برخی دستگاه‌ها علاقه‌مند هستند که نیازهای خود را از خارج تامین کنند، وقتی شرکت های دانش بنیان می توانند این نیازمندی ها را برطرف کنند، نباید اجازه دهیم ارز از کشور خارج شود که نمود آن در قابلیت‌های شرکت های دانش بنیان اصفهان مشهود بود و این همان ضرورتی است که بزرگان کشور در خصوص شرکتهای دانش بنیان مطرح می کنند.

پورمحمدی گفت: وقتی گمرک نیازمندی خود را در خصوص داشتن ۵۶ دستگاه ایکسری مطرح می کند، یک شرکت دانش بنیان از استان اصفهان اعلام می‌کند ما می‌توانیم این نیازمندی را برطرف کنیم یا وقتی وزیر کشاورزی  تامین خوراک ماهیان در قفس سردابی و بچه ماهی را از نیازمندی های خود اعلام می کند یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان اصفهان برای رفع این مشکل اعلام آمادگی می کند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم ارائه قابلیت شرکت های دانش بنیان به سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بهره گیری از این ظرفیت‌ها و تبدیل تهدید تحریم به فرصت و ارتقای فناوری است.

معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور به بازدید خود از طرح های حمل و نقل در اصفهان اشاره کرد و گفت: امروز از طرحهای حمل و نقل اصفهان، رینگهای اطراف آن مثل آزاد راه شهید سردار سلیمانی، بازدید شد که نشان می‌داد به یاری خدا اصفهان در این حوزه پیشتاز و شاداب در حال فعالیت و تکاپو است و از یک سو در روی زمین برای مواصلات جاده‌ای و از سوی دیگر در زیر زمین برای قطار شهری و برای توسعه خطوط ریلی اقدامات موثری در استان در حال اجرا و پیگیری است.

وی تصریح کرد: طی این بازدیدها بخش‌هایی که نیاز است سازمان برنامه و بودجه از آنها حمایت لازم را داشته باشد به ویژه بخش اول، دوم و سوم آزادراه شهید سردار سلیمانی بررسی شد تا به سرعت تمام شود و این سازمان قول داد از  مراحل یک تا سه مشروط بر اتمام آن تا پایان خرداد ماه سال آینده حمایت مالی لازم را داشته باشد.

پورمحمدی ادامه داد: حمایت از خط دوم قطار شهری اصفهان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت و همچنین در بازدید از سالن اجلاس سران اصفهان و گفت و گو با شهرداری اصفهان مقرر شد با همکاری دولت و شهرداری این سالن به اتمام رسد.

وی اظهار کرد: قرار شد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس اورهال (بازآماد) کامل در اختیار اصفهان قرار گیرد، ۱۰ هزار موتور سیکلت برقی برای رفع آلودگی جایگزین موتورهای سوخت فسیلی شوند و همچنین در خصوص جایگزینی تاکسی های فرسوده با خودروهای جدید توافقاتی صورت گرفت که با کمک شهرداری اصفهان به سرعت دنبال خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز