بازار سهام آمریکا، بازیچه توئیت‌های ترامپ

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۵:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۳۷۶
بازار سهام آمریکا، بازیچه توئیت‌های ترامپ
همبستگی شاخص سهام آمریکا و توئیت‌های دونالد ترامپ نشان می‌دهد که بازارهای سهام این کشور به شدت تحت تاثیر این توئیت‌ها قرار دارند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ بازار سهام آمریکا روند کلی مثبتی را در پیش گرفته‌اند و این در حالی است که این بازارها به شدت تحت تاثیر توئیت‌های این رئیس جمهور اقتصادی قرار دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روزانه به طور متوسط ۱۰ توئیت مختلف منتشر می‌کند و در شبکه اجتماعی توئیتر ۶۴ میلیون دنبال کننده دارد.

حضور فعال او در توئیتر موجب شده است که این شبکه اجتماعی به ابزاری برای ترامپ بدل شود تا با انتشار اطلاعات و اظهار نظرها سیطره خود را بر بازارها حفظ کند.

ترامپ همچنین در سال‌های گذشته بارها با اظهار نظر در خصوص جنگ تعرفه‌ای با چین بازار نفت را به شدت با تنش مواجه کرده است. آغاز این برنامه ترامپ بدون شک یکی از مهم‌‌ترین عوامل افت تقاضا در بازارهای انرژی بوده است. مساله‌ای که فتیله روند کاهشی نفت خام را روشن کرد.

تاثیرپذیری بازاها از سخنان ترامپ به حدی افزایش یافته است که نهادهای اقتصادی این کشور به فکر بررسی و اندازه گیری دقیق تاثیر توئیت‌های ترامپ بر بازارها افتاده‌اند.

بر همین اساس، «جی پی مورگان» که با دارایی ۲.۷۳ تریلیون دلاری بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده و ششمین بانک جهان به شمار می‌رود، شاخص جدیدی را که بخشی از نام آن از کلمه نامفهوم موجود در یکی از توئیت‌های ترامپ الهام گرفته شده، در چارچوب شاخص‌های نوسان‌سنج (Volatility Index) طراحی کرده است.

بانک سرمایه گذاری جی‌پی مورگان این شاخص را با هدف بررسی تاثیر توئیت‌های دونالد ترامپ بر نوسان نرخ بهره و بازار سهام آمریکا با عنوان «Volfefe» طراحی کرد.

تاثیر این توئیت‌ها تا جایی افزایش یافته است که برخی کارشناسان حتی تاثیرگذاری این توئیت‌ها را با تصمیمات فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) و نهادهای بزرگ اقتصادی مقایسه می‌کنند.

این در حالی است که از زمان انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا یعنی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بازار سهام آمریکا روند رو به رشدی را طی کرده است.

تصویر زیر همبستگی شاخص سهام داوجونز را با توئیت های ترامپ درباره ترامپ نشان می‌دهد.

نمودار بالایی شاخص داوجونز را نشان می‌دهد و نمودار پایینی در قسمت مثبت نشان دهنده توئیت‌های مثبت ترامپ در خصوص بازار سهام و در قیمت منفی نشان دهنده توئیت‌های منفی رئیس جمهور ایالت متحده در خصوص بازار سهام است.

IMG_20200609_185540_035

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز