قیمت نفت امروز ۲۱ خرداد ۹۹/ کاهش قیمت‌ها در بازار نفت

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۳۵۳۷
قیمت نفت امروز ۲۱ خرداد ۹۹/ کاهش قیمت‌ها در بازار نفت
قیمت نفت در معاملات امروز با توجه به اخباری که از افزایش ذخیره‌سازی در آمریکا به گوش می‌رسد، کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در معاملات امروز با 91 سنت کاهش برابر با 2.34 درصد به 38 دلار و 3 سنت به ازای هر بشکه رسید.

هر بشکه نفت خام برنت نیز در معاملات امروز با 24 سنت کاهش برابر با 0.59 درصد با قیمت 40 دلار و 40 سنت داد و ستد شد.

کارشناسان بر این باورند که اخباری که درباره افزایش ذخیره‌سازی سوخت و نفت در آمریکا منتشر شد، عامل این کاهش قیمت بوده است.

همچنین پیش از این بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» نیز پیش‌بینی کرده بود که قیمت‌ها در بازار نفت با کاهش همراه خواهند شد.

گلدمن ساکس در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که احتمالا در هفته‌های آتی به دلیل مسیر نامشخص تقاضای آتی نفت و افزایش و پر شدن ذخایر نفت، قیمت نفت کاهش خواهد یافت.

این بانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ نفت برنت در کوتاه‌مدت به 35 دلار در هر بشکه برسد، و این در حالی است بهای نفت اکنون در حدود ۴۱  دلار در هر بشکه است.

گلدمن با استناد به روند مثبت بهبود شرایط اقتصادی، پیش‌بینی قیمت برنت خود را در سال 2020 از 35.6 دلار به 40.4 دلار در هر بشکه افزایش داد و پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت وست تگزاس نیز امسال به 36 دلار برسد، در حالی که برآورد قبلی حدود 33 دلار بود.

این در حالی است که بر اساس آخرین گزارش «اداره اطلاعات انرژی آمرکا» برآوردهای رشد تقاضای جهانی نفت نیز در روزهای اخیر با کاهش روبه‌رو شده است.

بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مقدار مصرف جهانی نفت با کاهش روزانه 8 میلیون 300 هزار بشکه، به 92 میلیون و 530 هزار بشکه در روز خواهد رسید. مقدار کاهش مصرف سوخت در برآورد پیشین این نهاد 8 میلیون و 150 هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

این در حالی است که مقدار تقاضای جهانی نفت، به دلیل کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا در حال افزایش است.

لیندا کاپوانو، رئیس اداره اطلاعات انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: داده‌های اولیه نشان می‌دهد بازار جهانی نفت سریع‌تر از آنچه در این نهاد پیش‌بینی‌شده بود، در حال رسیدن به توازن است.

وی افزود: به دلیل تشدید کاهش تولید نفت خام در ماه ژوئن و تقاضای بیشتر آن نسبت به آنچه برآورد می‌شد، انتظار داریم برداشت ذخیره‌سازی‌های نفت خام در این ماه آغاز شود.

با این حال اکنون در بازار نفت شاهد آن هستیم که قیمت‌ها توانایی رشد بیش از سطوح کنونی را ندارند؛ چرا که تقاضا برای این کالا هنوز نتوانسته است که به حجم مورد نظر تولیدکنندگان برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز