عربستان از اوپک پلاس برای ثبات بازار نفت قدردانی کرد

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۶۲۵
عربستان از اوپک پلاس برای ثبات بازار نفت قدردانی کرد
​کابینه عربستان از تلاش‌های ائتلاف اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت ضمن قدردانی برای کمک به ثبات بازار نفت خواستار تدام این تلاش‌ها شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا رویترز نوشت: کابینه عربستان سعودی روز سه‌شنبه (۲۰ خردادماه) توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» را برای بار دیگر تأیید و درخواست این ائتلاف از همه تولیدکنندگان عمده نفت برای مشارکت در ثبات بازار نفت را دوباره مطرح کرد.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند. با اجرای این توافق، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت کاهش یافت و سبب دو برابر شدن قیمت نفت خام در مدت دو ماه شد.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، روز شنبه (۱۷ خردادماه) برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

نظر شما