سازمان توسعه تجارت، توقف روابط تجاری با امارات را تکذیب کرد

۱۳۹۹/۰۳/۲۳ - ۱۴:۵۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۴۳۹۴
سازمان توسعه تجارت، توقف روابط تجاری با امارات را تکذیب کرد
سازمان توسعه‌ تجارت ایران با تکذیب ایجاد موانع در روابط تجاری ایران و امارات، تاکید کرد که روال کار مانند ماه‌های گذشته است و فقط با توجه به شیوع ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تکذیب ایجاد مانع جدید در روابط تجاری ایران و امارات، اعلام کرد: «دولت امارات جز اتخاذ تدابیری در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی بنادر خود، اقدام جدیدی در زمینه ایجاد محدودیت در زمینه واردات صورت نداده است.»

در این اطلاعیه آمده است: «این قبیل اقدامات نه تنها مانعی بر سر راه صادرات ایران به این کشور ایجاد نکرده؛ بلکه موجب اطمینان‌خاطر دولت‌های دو طرف از رعایت اقدامات تضمین‌کننده سلامت دست‌اندرکاران تجاری و شهروندان دو کشور شده است‌.»

بر اساس این اطلاعیه، با شیوع ویروس کرونا، سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه پروتکل‌های بهداشتی ویژه مبادلات تجاری را تدوین کرد و جهت اجرا در مبادی تجاری به دولت‌های همسایه از جمله امارات پیشنهاد داد تا با اجرایی شدن این پروتکل‌ها، شرکای تجاری همسایه از سلامت محصولات صادراتی ج. ا. ایران اطمینان خاطر داشته باشند و شیوع ویروس کرونا کمترین آثار منفی را بر تجارت با همسایگان بگذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز