مشاور شرکت بازرگانی دولتی:

۸۱ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۰:۰۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۴۶۰۷
۸۱ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد
مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران از تامین ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نقدینگی و واریز ۸۱ درصد از مطالبات حساب گندم‌کاران سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، «سید محمد تقی طباطبایی»، مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران، گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون میزان پرداخت به کشاورزان پس از این واریزی به ۵۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان از اواسط فروردین ماه شروع شده اظهارداشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۶۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال از مطالبات گندم ‌کاران باقیمانده بود که بخشی از پول گندم ها تامین و مطالبات کشاورزان پرداخت شد و برای پرداخت‌های آتی نیز اقدامات و پیگیری‌ها در حال انجام است.

طباطبایی ادامه داد: ۸۱ درصد سفارشهای ثبت شده خرید گندم در بانک عامل  تا ۱۷ خرداد ماه جاری به حساب گندم‌کاران واریز شده است.

مشاور شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه تعداد  ۴۴۵ هزار و ۱۳۲ محموله به مراکز خرید تحویل داده شده است، گفت: استان های خوزستان با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن، گلستان با ۴۲۶ هزار تن و فارس با بیش از ۴۰۰ هزار تن پیشتاز خرید تضمینی گندم در کشور هستند.

وی به افزایش حدود ۴۵ درصدی نرخ خرید تضمینی گندم سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت از جمله رییس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت،  سازمان برنامه و بودجه و کل بانک مرکزی در تامین نقدینگی برای پرداخت مطالبات کشاورزان نقش داشته‌اند.

طباطبایی افزود: همچنین  ۲۰۸ هزار تن دانه‌ روغنی کلزا در ۱۹ استان کشور خریداری شده است.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز