رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران:

بهترین ابزار حمایتى از اصناف معافیت‌هاى مالیاتى است

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۱:۲۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۶۲۸۹
بهترین ابزار حمایتى از اصناف معافیت‌هاى مالیاتى است
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران با اشاره به مشکلات ناشى از شیوع ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر فضاى کسب و کار تاکید کرد: در این شرایط بحرانی و حساس فراتر از اعطای تسهیلات به اصناف، بهترین ابزار حمایتى “معافیت هاى مالیاتى” است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، علی توسطی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران گفت: عموم مردم جامعه به واسطه نگرانى از آینده و تداوم وضعیت کرونا از هزینه کردن خوددارى مى کنند و این موضوع تاثیر منفى زیادى بر محیط کسب و کار داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی تهران با اشاره به وضعیت خاص اصناف در این شرایط بیان کرد: در حال حاضر اصناف براى بقا و استمرار فعالیت هاى خود از پس‎اندازهاى شان بهره می برند، اما عمده مشکلات صنوف تولیدى و توزیعى پس از به پایان رسیدن “پس اندازها” آغاز خواهد شد.

توسطی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص محیط کسب و کار ایران تشریح کرد: مرکز پژوهش هاى مجلس محترم شوراى اسلامى در گزارشى ایران را از نظر “محیط کسب و کار “در دنیا ٩٩ از ١۴٠ و در منطقه ١٧ از ۲۰ آورده است. (سه کشور بعدى یمن، پاکستان و تاجیکستان هستند)؛ ضمن اینکه وزیر محترم کشور هم اعلام کرده است که پیشتر تلفات روزانه کرونا بین ٣٠ تا٣۴ نفر بوده و اکنون به ۶۵ تا ٧٠ نفر رسیده است و این بدان معناست که تاثیر منفى کرونا بر فعالیت هاى صنفى کماکان ادامه خواهد داشت.

توسطی افزود: بر این اساس با توجه به آغاز ایام جلسات تصمیم گیرى پیرامون تعیین مالیات اصناف در سال١٣٩٨ ، تقاضاى مدیران و مسئولان اتحادیه ها و جامعه اصناف، توجه بیشتر مسئولان مالیاتى به آمار موثق بانک مرکزى و مرکز پژوهش هاى مجلس محترم درباره سکون محیط کسب وکار و رکود اقتصادى و همچنین گزارشات وزارت بهداشت از عدم قطعیت زمان به پایان رسیدن کرونا و پبامدهاى آن است.

وی تصریح کرد: در صورت تمایل دولت به افزایش نرخ هاى مالیاتى بدون تردید مشکلات روزافزونى براى فعالان حوزه کسب و کار در پیش خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران در بخشی از صحبت های خود گفت: شروع بازگشایى ها و تزریق آرامش زود هنگام به بازار بسیار شکننده است و باید با اخبار مثبت کرونا، کاملا محتاطانه برخورد کرد. براى مثال کره جنوبى با کنترل کامل کرونا و بعد از برداشتن محدودیت ها مجددا با افزایش شیوع کرونا مواجه شده است.

وی تاکید کرد:  تا زمان کشف قطعى واکسن کرونا باید خود را با شرایط سخت فعلى تطبیق داده و چشم انتظار روزهاى بهتر باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز