موتورسیکلت‌ برقی در راه تولید داخلی

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۰
موتورسیکلت‌ برقی در راه تولید داخلی
در جلسه‌ای که با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه تولیدکنندگان موتورسیکلت برگزار شد، با اشاره به ایجاد توان تولید موتورسیکلت‌های برقی در داخل کشور، مقرر شد تا عمق ساخت داخل انواع موتور، از 50 به 60 درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، در جلسه بررسی و رفع موانع پیش روی صنعت موتورسیکلت کشور، با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت مقرر شد برای تامین ارز مورد نیاز واردات این قطعات و مواد اولیه مورد نیاز تولید، از محل ارز حاصل از صادرات اقدام شود.

گفتنی است در حال حاضر 4 واحد تولیدکننده فعال در حوزه تولید موتورسیکلت وجود دارند.‌ همچنین در خصوص رفع مشکل تامین قطعات یدکی انواع موتور نیز مقرر شد تا با ابلاغ معاونت امورصنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت‌های وارداتی برای تامین قطعات یدکی نیز برداشته شود.

در حوزه موتورسیکلت برقی نیز مطابق با اعلام انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، توان تولید انواع موتور برقی در کشور ایجاد شده و در حال حاضر، 15 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در انبار کارخانجات موجود است.

نقطه قوت تولید موتورهای برقی در کشور آن است که حتی توان تولید باطری موتورسیکلت‌های برقی هم در کشور وجود دارد؛ به نحوی که باطری‌های موتورسیکلت نیز در کشور داخلی‌سازی شده است.

همچنین بنا به اعلام انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، در صورت حمایت از تولید موتور برقی، امکان تولید بیست هزار دستگاه موتور برقی تا پایان سال وجود دارد.

تولید موتورسیکلت برقی از دو طریق مورد پیگیری واقع شود که شامل عقد تفاهم‌نامه با شهرداری تهران و استفاده از منابع ماده 12(حاصل از صرفه‌جویی سوخت) و نیز آگاهی‌رسانی به مردم و تشویق آنها به توسعه فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی نیز با توجه به تاثیرات مطلوبی که بر هوای پاک کلانشهرها از جمله تهران دارد، صورت گیرد.

انجمن موتورسیکلت همچنین متعهد شد تا عمق ساخت داخل انواع موتور را از 50 به 60 درصد افزایش داده و مراکز ساخت داخل را به منظور کاهش ارزبری محسوس راه‌اندازی کند.

نظر شما