گفت‌وگوی تلفنی وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۲:۴۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲۲
گفت‌وگوی تلفنی وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان
وزیر امور اقتصادی و دارائی و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در گفت وگوی تلفنی، روابط اقتصادی دو کشور را با توجه به شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، بررسی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از  سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با «شاهین  مصطفی‌اف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، ضمن ابراز امیدواری برای وارد نیامدن آسیب جدی به اقتصاد جمهوری آذربایجان در دوران بیماری کرونا، از تلاشهای صادقانه «مصطفی‌اف» برای تعمیق روابط دو کشور در شرایط جاری تشکر کرد.

دژپسند گفت : امیدوارم  با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم شاهد گسترش و تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان باشیم.

وی از معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان که همچنین رئیس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی است، برای سفر به ایران دعوت  به عمل آورد و ابراز امیدواری کرد تا با رعایت کامل مقررات بهداشتی بتوان چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک در تهران برگزار کرد.

رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی همچنین ضمن اشاره به آخرین وضعیت مربوط به پروژه های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان  در مسیر کریدور شمال - جنوب و همچنین موضوع ساخت شهرک صنعتی مشترک در نزدیکی مرز دو کشور در منطقه بیله سوار ، برخی مشکلات پیش روی رانندگان ناوگان ترانزیتی ایرانی در مبادی ورودی و خروجی جمهوری آذربایجان را مطرح کرد و خواستار مساعدت مصطفی اف  برای رفع مشکل این قشر زحمت کش شد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز ضمن تشکر از توجهات مسوولان جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاریهای دو جانبه گفت: برای مبارزه با بیماری کرونا و به حداقل رساندن اثرات منفی ناشی از شیوع این بیماری بر بخشهای اقتصادی کشور، دولت با طراحی برنامه های جامع و مفصل اقدامات فراوانی را برای حمایت از بخشهای آسیب پذیر جامعه و همچنین کارفرمایان و فعالان اقتصادی به انجام رسانده است.

مصطفی‌اف  همچنین در پاسخ به نکات مطروحه از سوی طرف ایرانی در ارتباط با پروژه های مشترک گفت: تمامی موارد را به طور جداگانه از مسئولان ذی ربط آنها پیگیری کرده و تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و مشارکت نزدیک، هر چه سریعتر این پروژه های نهایی شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز