مدیرعامل بورس تهران خبر داد:‌

افزایش ۴۶۷ درصدی تحرک سهامداران و معامله روزانه ۸۵۰ هزار نفری

۱۳۹۹/۰۳/۲۸ - ۱۳:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۰۱۶۷۲۹
افزایش ۴۶۷ درصدی تحرک سهامداران و معامله روزانه ۸۵۰ هزار نفری
مدیرعامل بورس تهران گفت: در ابتدای سال گذشته روزانه ۱۵۰هزار معامله‌گر اقدام به داد و ستد سهام می‌کردند اما این آمار با رشد ۴۶۷ درصدی به ۸۵۰ هزار سرمایه‌گذار رسیده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از بورس پرس، دکترعلی صحرائی در مراسم افتتاح مرکز پاسخگویی 24 ساعته یک کارگزاری گفت: بازار سرمایه از اواخر سال گذشته تغییر جهت داده و مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گرفته و این تغییر در شرایطی اتفاق افتاده که در ابتدای سال گذشته روزانه 150 هزار معامله‌گر اقدام به داد و ستد سهام می‌کردند که این روزها به عدد 850 هزار سرمایه‌گذار رسیده است.

وی افزود: متناسب با این رشد و توسعه، جمعیت 46 میلیونی دارندگان سهام عدالت نیز حتما در آینده نزدیک به معاملات بازار سهام ورود می‌کنند و برخی از آنها نیز در این بازار ماندگار می‌شوند. از این رو لازم است متناسب با افزایش شمار معامله‌گران ، خدمات متنوعی از سوی کارگزاران ارائه شود .

صحرائی ادامه داد: یکی از کمبودهای فعلی بازار سرمایه، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از مجاری رسمی است و با راه‌اندازی خدمات تماس می‌توان علاوه بر پاسخ‌گویی به سؤالات و رفع اشکالات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسبی از روند معاملات بازار سرمایه به مخاطبان ارائه داد و سواد مالی جامعه را ارتقا بخشید.

نظر شما