وزیر نیرو:

۱۹ پروژه در ۸ هفته افتتاح کردیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۱۹۱۳۰
۱۹ پروژه در ۸ هفته افتتاح کردیم
وزیر نیرو گفت: در هشت هفته گذشته از سال ۹۹ توانسته ایم ۱۹ پروژه در بخش های مختلف آب، برق و فاضلاب به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان افتتاح کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، در مراسم افتتاح مرکز پایش برق ایران و نیروگاه شاهرود با بیان اینکه آغاز تابستان همزمان با هفته صرفه جوی آب است، تا پایان سال ۹۸ موفق شدیم ۲۷۷ پروژه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان را در بخش آب، برق و فاضلاب بهره برداری کنیم، گفت: امسال با ایجاد ظرفیت در ابعاد جدید پیش بینی می‌کنیم ۲۵۰ پروژه در بخش آب، برق و فاضلاب تا پایان سال بهره برداری شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون توانسته ایم ۱۹ پروژه به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان را در ۸ هفته بهره برداری کنیم.

به گفته این مقام مسئول در سال ۹۹ شاهد افتتاح سه سد مخزنی، ۴ تصفیه خانه، آبرسانی به ۱۵ روستا با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر و چهار واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید ۴۶۵ مگاوات بودیم. این در حالی است که شرایط سخت تحریم اقتصادی وجود دارد اما با همت مضاعف اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهیم.

اردکانیان تصریح کرد: سال گذشته نیم درصد تلفات شبکه برق کشور را کاهش دادیم که این میزان صرفه جویی شده در پی کاهش تلفات معادل سوختی بود که برای تولید برق صادراتی استفاده می‌کردیم.

وزیر نیرو ادامه داد: صحبت‌های زیادی در منطقه برای صادرات برق و تجهیزات در اختیار داریم که امسال از آن بیش از گذشته استفاده خواهیم کرد.

نظر شما