مدیرعامل شرکت کارخانجات پارس الکتریک:

خودتحریمی منفی‌تر از تحریم‌هاست

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۹۱۴۹
خودتحریمی منفی‌تر از تحریم‌هاست
مدیرعامل پارس الکتریک با اشاره به اینکه پارس الکتریک دوره های پر فرازوفرودی را پشت سر گذاشته می گوید: در سال های اخیر این شرکت به دلیل چالش های ارزی در عرضه داخلی موفق نبوده و با توجه به اینکه تولیدات این حوزه ارزبری بالایی دارند تداوم افزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر مواد اولیه، باعث کاهش گردش نقدی و توسعه اندک شرکت شده البته به دنبال اجرای برنامه های مناسبی برای کسب سهم بازار هستیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی شرکت کارخانجات پارس الکتریک، احسان وحیدی‌فرد با اشاره به بازار صنایع الکترونیک ایران و حضور رقیبان قدرتمند آسیای شرقی دراین بازار تاکید کرد: پیش از تحریم‌ها سهم بازار در اختیار شرکت‌های خارجی بود و رقابت با این برندها در شرایطی که رقبا یکه‌تاز این عرصه بودند، سخت بود؛ اما بعد از خروج این برندها از بازار و با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود سهم شرکت از بازار مصرف‌کنندگان داخلی افزایش یابد. برند پارس الکتریک برندی قدیمی است و مردم با این برند آشنا هستند بنابراین به دست آوردن سهم بازار با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در هیات مدیره و ساختار سازمانی شرکت پارس الکتریک چندان سخت نیست.

 برنامه‌های توسعه آتی پارس الکتریک

وی در ادامه خاطر‌نشان می‌کند: برنامه‌ریزی برای مذاکره مستمر با طرف‌های تامین‌کننده کالا در خارج از کشور می‌تواند رشد فوق‌العاده‌ای برای شرکت رقم بزند و با توجه به اینکه اکنون کشش بازار پاسخگوی این برنامه‌ریزی است، نگرانی بابت فروش محصولات به بازار مطالبه‌گر وجود ندارد. پارس الکتریک در حوزه تولید محصولات کیفی برندی معتبر است و با برنامه‌ریزی‌هایی که توسط مدیران صورت گرفته این شرکت در تلاش است تولیدات خود را با معیار کیفیت تقویت و با تاکید بر همین موضوع جنس قابل قبولی را همچنان به بازار عرضه کند. قطعا در نبود رقبای سرسخت خارجی این برنامه‌ها به‌پیش خواهند رفت. این در حالی است که تلویزیون محصولی دانش‌محور است که نمی‌توان در تولید آن از فناوری‌های قدیمی استفاده کرد و لازمه این صنعت به‌روزرسانی فناوری تولید و استفاده از آخرین دستاوردها و تکنولوژی جهان است. بر این اساس لازم است با الگوگیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا محصولات بسیار باکیفیتی تولید کرد. وحیدی‌فرد می‌گوید: سال گذشته یک نوع محصول ال‌ای‌دی هوشمند وارد بازار کردیم که با استقبال خوبی روبه‌رو شد و اتفاقا در دوره کرونا بسیار مفید و کارآمد بود. استفاده از امکانات اینترنت، برنامه‌های کاربردی نصب‌شده روی سیستم، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و ... از همه نظر برای مصرف‌کننده مفید بود. از نظر کیفیت پنل‌های تصویر در بازار قابل‌رقابت هستند و در اینچ‌های مختلف نیز این محصولات تولیدشده و به بازار عرضه‌شده است. به گفته مدیرعامل پارس الکتریک، تولید باید دارای سودی معقول باشد تا تولیدکننده بتواند برنامه‌های توسعه‌ای خود را با توجه به مدیریت قیمت‌ها و بازار پیش ببرد. تولید همراه با زیان یا سود سربه‌سر برای سهامداران توجیهی ندارد به همین دلیل در کنار تولید کیفی محصول برای کسب رضایت مصرف‌کننده لازم است سودی معقول برای توسعه تولید و رضایت سهامداران در نظر گرفته شود.

 فضای مجازی؛ کانال ارتباط با مشتری

وی در ادامه می‌افزاید: دراین‌بین موضوع ارتباط با مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است. هر تولیدکننده‌ای تلاش دارد تا ایرادات تولید خود را به‌طور منطقی شناسایی کند و بازخوردهای لازم را از این موضوع دریافت کند؛ بنابراین فضای بازخورد از محصول بسیار مهم است و هر تولیدکننده‌ای نیازمند استفاده از آن است.به گفته وحیدی‌فرد، فضای مجازی با ایجاد تعامل گسترده بین تولیدکننده و مصرف‌کننده توانسته است ظرفیت ارتباطات مستمر با مشتریان را افزایش دهد و امکان نقد محصول یا ارائه پیشنهاد‌های لازم را عملیاتی کند. علاوه بر آن مزیت دیگر فضای مجازی به‌صرفه بودن مدل مذکور برای کسب نظرات مصرف‌کنندگان است. این روش ارتباط مستقیم با جامعه هدف را به همراه دارد و یک تبلیغ مستقیم محسوب می‌شود که باعث تفاوت چشمگیر آن با تبلیغ از طریق رسانه‌های عمومی پخش صدا و تصویر همچون صداوسیما است. وی در ادامه می‌افزاید: این شرکت مجموعه‌ای گسترده به‌عنوان خدمات پس از فروش در کشور ایجاد کرده است که خدمات موردنیاز به مشتریان را ارائه می‌کنند. نمایندگی‌هایی هم که عملیات نصب، خدمات و تعمیر را بر عهده ‌دارند تقریبا در تمام نقاط کشور به‌صورت مویرگی وجود دارند؛ به گفته وحیدی‌فرد امسال برنامه تقویت حضور این نمایندگی‌ها نیز در دستور کار پارس‌الکتریک قرار گرفته است و با توجه به اینکه مدل تلویزیون‌های تولیدشده شرکت تغییر کرده است، برای نمایندگان پس از فروش آموزش‌های حضوری و مجازی مستمر به‌منظور ارتقای سطوح فنی و تعاملات با مشتریان برگزار خواهد شد.

 ناهماهنگی نهادهای داخلی مخرب‌تر از تحریم‌ها

مدیرعامل پارس‌الکتریک می‌گوید: در بحث تامین مواد اولیه تولید، آنچه اکنون بیشتر مشکلات را در حوزه صنایع صوت و تصویر شامل شده به مشکلات داخل کشور برمی‌گردد. به دلیل شرایط تحریم‌ها و مشکلات انتقال ارز یا معضلات ورود قطعات به کشور نگرانی‌هایی همیشه برای تولید وجود دارد، اما باید گفت مشکل بزرگ‌تر در بین دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر در داخل اعم از گمرک، بانک مرکزی، وزارت صمت و ... است که هماهنگی‌های لازم را باهم ندارند. به گفته مدیرعامل پارس‌الکتریک، نکته‌ای که در صنایع الکترونیکی مهم است آن که پایگاه دانش و فنی این صنایع باید به‌طور مداوم به روز شوند و به دلیل مشکلات و ناهماهنگی‌هایی که گفته شد اگر کالایی وارد کشور شود، اما به فروش نرسد زیان بزرگی برای تولیدکننده محسوب می‌شود که این موضوع هر لحظه می‌تواند این صنعت را تهدید کند.

وی با ابراز تاسف و بابیان اینکه در این صنعت خود تحریمی بیش از تحریم‌ها اثر منفی داشته است و عبور از تحریم‌ها هزینه‌های زیادی به همراه دارد که تولیدکننده آن را می‌پردازد، خاطرنشان می‌کند: اینکه به‌محض ورود ماده اولیه به کشور مشکلات جدیدی در داخل به‌واسطه عدم هماهنگی و یکپارچگی سطح ارائه خدمات عمومی و نظارت دولتی همچون «عدم ترخیص به هنگام کالا در گمرک» یا «عدم تخصیص ارز مناسب در بانک مرکزی» ایجاد شود، قابل‌قبول نیست. پیشنهاد تولیدکنندگان این است که متولیان امر به‌جای مچ‌گیری دست صنایع را بگیرند تا بتوانیم از این پیچ خطرناک در تاریخ اقتصادی ایران عبور کنیم. ما خواستار توجه به آرای بخش خصوصی و بازتعریف منطقی روابط بین اجزای حاکمیتی هستیم و در غیر این صورت نمی‌توان انتظار رونق و جهش تولید را داشت. به عقیده وی مجموعه سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و بخش‌های دولتی مرتبط نیازمند ارتباط کافی برای رفع مشکلات هستند و اگر این تعاملات ساده اتفاق نیفتد تامین نیاز مردم با مشکل اساسی روبه‌رو می‌شود. امروزه تلویزیون از ملزومات اصلی زندگی ایرانیان است که تامین آن بر عهده تولیدکننده بخش خصوصی است.

وی در پایان افزود: شرایط سختی قرار دارد و تولید کالای باکیفیت باقیمت مناسب کار آسانی نیست، اما با این‌حال همه مدیران تلاش می‌کنند در سال جهش تولید، نمود عینی در این موضوع را نشان بدهند که انتظار می‌رود پیش‌شرط‌های لازم برای این امر نیز فراهم شود. به‌صورت تخصصی هر صنعت نیازمند ارتباط با مدیران دولتی است تا هم هدف جهش تولید محقق شود و هم مصرف‌کننده ایرانی از فرصت تولید کیفی بهره‌مند شود، از طرفی سهامداران نیز از این شرایط سود ببرند و دولت نیز از منافع ناشی از این موضوع استفاده کند. به عبارتی این ارتباط‌ها می‌تواند شرایط برد جمعی را برای همه بازیگران این حوزه ایجاد کند و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز