کاهش ۱۸.۱ درصدی واردات نفت ترکیه

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۰:۳۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۱۲۷۷
کاهش ۱۸.۱ درصدی واردات نفت ترکیه
واردات نفت ترکیه در ماه آوریل امسال ۱۸.۱ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری آناتولی از استانبول، براساس داده‌های دیده‌بان انرژی ترکیه در روز جمعه (ششم تیرماه)، واردات کل نفت ترکیه در ماه آوریل امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۱ درصد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تن رسید.

سازمان تنظیم مقررات بازار انرژی ترکیه (EMRA) در گزارش ماهانه بازار نفت خود اعلام کرد: واردات نفت خام ترکیه در این مدت ۱.۱ درصد کاهش یافته و به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسیده است.

در این ماه ترکیه بیشترین مقدار نفت خام را از عراق و برابر با یک میلیون و ۴۶۰ هزار تن وارد کرد. روسیه و نروژ به ترتیب با ۵۱۳ هزار و ۲۵۳ تن و ۲۷۳ هزار و ۹۰۸ تن رتبه‌های دوم و سوم واردات نفت ترکیه را به خود اختصاص دادند.

تولید فرآورده‌های نفتی در ماه آوریل با ۹.۴ درصد کاهش به ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تن رسید، در حالی که تولید گازوئیل با افزایش ۲۵ درصدی به یک میلیون و ۲۶۰ هزار تن رسید، تولید بنزین با نزدیک به ۳۳.۲ درصد کاهش به ۲۷۳ هزار و ۹۰۸ تن رسیده است.

کل فروش فرآورده‌های نفتی داخلی ترکیه در ماه آوریل با ۲۶.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ به یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز