بورس امروز ۸ تیر ۹۹/ شاخص بورس ۲۵ هزار واحد رشد کرد/ شاخص هم‌وزن منفی شد

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۳:۳۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۱۴۵۵
بورس امروز ۸ تیر ۹۹/ شاخص بورس ۲۵ هزار واحد رشد کرد/ شاخص هم‌وزن منفی شد
بازار بورس امروز پس از رسیدن به خط مقاومت روانی شاخص یک و نیم میلیونی، با افزایش عرضه‌ها همراه شد و شاخص کل هم وزن در این راستا منفی شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 25 هزار و 677 واحدی به عدد یک میلیون و 491 هزار و 955 واحد رسید.

 شاخص کل هم وزن اما با 1443 واحد کاهش به عدد 440 هزار و 171 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 16 میلیارد و 179 میلیون سهم با ارزش 207 هزار و 786  میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز فارس، فولاد، وپارس، فملی، شستا، شپنا و وبملت بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 32 واحد رشد به عدد 16 هزار و 63 واحد رسید که تاثیرگذارترین نمادها در این شاخص، کگهر، مارون، زاگرس، هرمز، ذوب، بجهرم و شگویا بودند.

روز گذشته گفته‌شد که بازار مدتی است که تنفس و استراحت نداشته و یک نفس مسیر صعودی خود را طی کرده است و این مساله می‌تواند بازار را وارد یک جریان اصلاحی کند.

از این رو دیده می‌شود که در معاملات امروز حجم بسیار بالایی از معاملات صورت گرفته و شاخص کل هم وزن نیز منفی شد.

برخی بر این باورند که دو مقاوت؛ یکی در یک و نیم میلیون و دیگری در یک میلیون و 520 هزار واحد در مقابل شاخص کل قرار دارند.

وجود این دو خط مقاومتی می‌تواند عرضه‌ها را در بازار به افزایش دهد و این مساله که بازار تا اینجا یک نفس حرکت کرده است نیز بر رشد عرضه‌ها دامن خواهد زد.

از این رو ممکن است روزهای پر عرضه‌ای را در پیش داشته باشیم.

با این وجود روند افزایشی نرخ ارز و افزایش حمایت‌ها از بورس با اعمال معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های تازه‌وارد به بورس، می‌تواند از کلیات بازار حمایت کرده و آن را مثبت نگه دارد.

بر این اساس می‌توان دریافت که این روزها فرصت خوبی برای خرید خواهد بود و روند مثبت بازار پس از یک اصلاح کوتاه‌مدت بازخواهد گشت.

نظر شما