عرضه اولیه سیمان تامین، چهارشنبه همین هفته/ چقدر نقدینگی برای خرید «سیتا» نیاز است؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۰:۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۱۸۱۲
عرضه اولیه سیمان تامین، چهارشنبه همین هفته/ چقدر نقدینگی برای خرید «سیتا» نیاز است؟
در دومین عرضه اولیه تابستان امسال، سهام شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، در روز چهارشنبه 11 تیر عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در این فرآیند 1 میلیارد و 650 میلیون سهم معادل 15 درصد از سهام این شرکت به عنوان پانصد و چهل و یکمین شرکت پذیرفته شده در بورس با نماد «سیتا» عرضه اولیه خواهد شد. از این سهام؛ 1 میلیارد و 320 میلیون سهم برای عرضه به عموم در نظر گرفته شده است.

حداکثر سهمیه در نظر گرفته شده برای هر شخص 800 سهم در بازه قیمتی 14900 تا 15750 ریال است. که با توجه به این مقادیر، حداکثر نقدینگی مورد نیاز در این عرضه اولیه 1 میلیون 260 هزار تومان خواهد بود.

با پیش بینی مشارکت 3.3 تا 4 میلیون نفری به هر شخص حدود 400 تا 330 سهم تعلق خواهد گرفت که در نتیجه به 630 تا 520 هزار تومان نیاز خواهید داشت.

توجه داشته باشید که این اعداد بر اساس پیش‌بینی‌ها و به صورت حدودی ذکر شده‌اند و در زمان ثبت سفارش آفلاین موجودی خود را کمی بیشتر از این اعداد در نظر بگیرید.

پیش از این محمد رضوانی فر، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، با اشاره به درج نماد سیتا در بورس اوراق بهادار تهران، گفته بود که شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین به عنوان یکی از هلدینگ‎‌های تابعه شستا در سه حوزه صنعت سیمان، صنعت عمران، ساختمان و حمل و نقل فعال است.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه سیمان تامین بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: این هلدینگ به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در 45 شرکت سهام دارد که از این تعداد 30 شرکت مدیریتی و 15 شرکت غیرمدیریتی است و از این میان ۲۶ شرکت تابعه این هلدینگ بورسی و 19 شرکت غیربورسی است.

رضوانی فر با بیان اینکه 30 درصد از ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور در اختیار این هلدینگ است، تصریح کرد: سود تجمیعی شرکت‌های سیمانی هلدینگ با افزایش 126 درصدی در سال 98 نسبت به سال 97 از 497 میلیارد تومان به 1130 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در صنعت حمل و نقل، این هلدینگ فقط با یک شرکت خود، 30 درصد ظرفیت حمل و نقل کالاهای اساسی کشور را عهده دار است.

در خصوص سودهی این شرکت آمارها حاکی از آن است که سود خالص تلفیقی شاهد رشدی 187 درصدی بوده و سود خالص تلفیقی هلدینگ سیمان تامین از 471 میلیارد تومان به 1353 میلیارد تومان در سال منتهی به 31 ادریبهشت سال 99 افزایش یافته است.

نظر شما