بورس امروز ۹ تیر ۹۹/ حرکت کوتاه‌مدت اصلاحی بورس

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۳:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۲۰۴۳
بورس امروز ۹ تیر ۹۹/ حرکت کوتاه‌مدت اصلاحی بورس
بازار بورس امروز پس از افزایش عرضه‌ها در راند پایانی معاملات دیروز با کاهش همراه شد، اما این افت در معاملات همین روز تا حدودی جبران شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 10 هزار و 3 واحدی به عدد یک میلیون و 481 هزار و 924 واحد رسید.

 شاخص کل هم وزن نیز با 5420 واحد کاهش به عدد 434 هزار و 747 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 12 میلیارد و 270 میلیون سهم با ارزش 157 هزار و 188 میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز شستا، شپنا، فولاد، کگل، پارسان، رمپنا، و وامید بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 110 واحد کاهش به عدد 15 هزار و 953 واحد رسید که تاثیرگذارترین نمادها در این شاخص، میدکو، کگهر، دی، ذوب، زاگرس، صبا و هرمز بودند.

حجم معاملات بالای روز گذشته پس از یک روند صعودی شارپ، نشان از این داشت که عرضه‌ها بیشتر شده‌اند و بازار روندی اصلاحی را آغاز کرده است.

اصلاح شاخص در این مقطع از آنجایی می‌تواند دارای اهمیت بالایی باشد که بازار در چنین موقعیتی برای جلوگیری از برگشت‌های شدید نیاز به یک کف‌سازی دارد.

این کف‌سازی مساله‌ای مهم برای ادامه روند صعودی است؛ چرا که روند صعودی بازار ادامه دارد و این اصلاح‌های کوتاه‌مدت تنها حکم تنفس را دارند.

از این رو شاهد آن هستیم که بازاری که با ریزش حدود 30 هزار واحدی شاخص روبه‌رو بود، توانست حدود 20 هزار واحد از کل ریزش را جبران کند و در راند پایانی بازار شاهد رشد تقاضا بودیم.

با این وجود خروج نقدینگی از بازار تا حدودی حس شد. اما از آنجایی که عوامل تاثیرگذار بر بازار همگی مثبت هستند، چنین جریان‌هایی می‌توانند بهترین فرصت برای خرید باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز