بورس امروز ۱۰ تیر ۹۹/ جان تازه بازار برای صعود/ شاخص ۶۴ هزار واحد رشد کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۲:۴۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱۸
بورس امروز ۱۰ تیر ۹۹/ جان تازه بازار برای صعود/ شاخص ۶۴ هزار واحد رشد کرد
بازار بورس امروز پس از اصلاح کوتاه‌مدتی که روز گذشته اتفاق افتاد، در ادامه حرکت صعودی راند پایانی معاملات دیروز، با تمام توان حرکت صعودی خود را در پیش گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 64 هزار و 911 واحدی به عدد یک میلیون و 546 هزار و 850 واحد رسید.

 شاخص کل هم وزن نیز با 18288 واحد رشد به عدد 453 هزار و 40 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 5 میلیارد و 799 میلیون سهم با ارزش 103 هزار و 550 میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، شپنا و تاپیکو بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 563 واحد افزایش به عدد 16 هزار و 516 واحد رسید که تاثیرگذارترین نمادها در این شاخص، میدکو، فرابورس، ذوب، صبا، زاگرس، شگویا و هرمز بودند.

در گزارش روز گذشته خبرگزاری برنا گفته شد که اصلاح کوتاه‌‎مدت روز گذشته فرصتی برای خرید است و بازار از مقاومت‌های پیش رو عبور خواهد کرد.

مساله قابل توجه در بازار امروز این است که شاخص هم وزن با افزایش قابل توجهی همراه شد و این موضوع نشان‌دهنده تمایل هم‌سان شدن سهم‌های کوچک‌تر با سهم‌های شاخص ساز است.

بررسی روند رشد دو شاخص کل و شاخص هم وزن نشان می‌دهد که شاخص هم وزن تا حدودی از شاخص کل عقب مانده است و باید چیزی در حدود 25 درصد رشد کند. از این رو تمایل رسیدن شاخص هم وزن به شاخص کل می‌تواند با رشد سهم‌های کوچک همراه باشد.

از این رو پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آتی بازار روند افزایشی خود را ادامه داده و از مقاومت‌های سطحی پیش روی خود عبور کند. به خصوص این که اخبار افزایش ارزش سهام عدالت و ETF فروخته شده توسط دولت، مردم را بیشتر به سهام‌داری و سرمایه‌گذاری ترغیب می‌کند، بازار را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز