طراح و برنامه ریز سفرهای داخلی و بین المللی:

تاثیر کرونا بر روان دنیا به یک باره از بین نخواهد رفت/ گردشگری در ایران و جهان شکافی به اندازه یک قرن دارد

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۱۰:۵۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۷۴۰۰
تاثیر کرونا بر روان دنیا به یک باره از بین نخواهد رفت/ گردشگری در ایران و جهان شکافی به اندازه یک قرن دارد
در حالی که صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند، کارشناسان این صنعت بر این باورند که احیای دوباره این صنعت در شیبی آرام، طول نمی‌کشد و نمی‌توان محدوده زمانی برای آن تعیین کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ «مهدی پارسا»، طراح و برنامه‌ریز سفرهای داخلی و بین المللی، در توضیح بیشتر در این باره گفت: گردشگری در ایران و جهان شکافی به اندازه یک قرن دارد. شکافی که در نتیجه نبود زیرساخت‌ها و پیش‌زمینه‌ها از یک سو و تبلیغات منفی غرب از سوی دیگر به وجود آمده است.

او افزود: در نتیجه عوامل مختلفی سبب شده صنعت گردشگری امروز ایران و جهان و درآمد حاصل از آن تفاوت چشمگیری با یکدیگر داشته باشند. در همین امتداد زنده شدن دوباره صنعت گردشگری در ایران در مقایسه با جهان زمان، بیشتری نیاز دارد. حقیقت این است که گردشگری ما پیش از کرونا هم حال خوبی نداشت و با ضربه‌ای که الان متحمل شده، نمی‌تواند به سرعت کشورهایی که صنعت گردشگری توانمندی دارند، بازگردد.

پارسا ادامه داد: جریان احیای صنعت گردشگری به یقین تدریجی خواهد بود و حتی اگر همین فردا اعلام شود که دیگر به هر دلیلی اثری از بیماری در جهان نیست، تاثیری که این اتفاق بر روان دنیا گذاشته است، به یک باره از بین نخواهد رفت. در نتیجه احیای صنعت و اقتصاد گردشگری در هر شرایطی تدریجی خواهد بود. در شرایط کنونی تنها می‌توان پیش‌بینی کرد بازگشت این صنعت به رونق گذشته از یک تا دو سال یا حتی بیشتر به طور بینجامد. حتی با پایان کرونا هم صنعت گردشگری با تجربه این بیماری تغییراتی خواهد داشت. به یقین استانداردهایی برای هتل‌ها، پروازها و جاذبه‌های گردشگری تعریف خواهد شد و گردشگری پیش از کرونا مشابه گردشگری پس از کرونا نخواهد بود و متدهای ارائه غذا، نحوه بازدید از گردشگاه‌ها و خلاصه همه چیز متاثر از کرونا، تغییر می کند. به طور مثال اگر شمار بازدیدکنندگان موزه لوور 50هزار نفر بود، این شمار کاهش خواهد یافت تا ایمنی بازدیدکنندگان حفظ شود و تغییراتی از این قبیل. اقتصاد گردشگری هم همراستای این تغییرات به پیش می‌رود.

این کارشناس در پایان تصریح کرد: به باور من پیشروی صنعت گردشگری در شیب آرامی روی خواهد داد و کسی نمی‌داند این شیب تا چند سال باید حرکت صعودی خود را همین طور آهسته طی کند، 3 سال، 5 سال یا... با این حال با اطمینان می توان گفت که خبری از جهش شدید ناگهانی نیست. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز