دبیر انجمن واردکنندگان برنج:

کاهش واردات برنج خارجی، فرصتی برای تصرف بازار داخلی است/ تولیدکنندگان می‌توانند از فرصت گران شدن برنج خارجی بهره ببرند

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۵:۰۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۲۷۷۵۴
دبیر انجمن واردکنندگان برنج افزایش قیمت برنج داخلی به دلیل حذف ارز 4200 تومانی از واردات برنج خارجی را نامعقول دانست. او همچنین تولید کنونی داخل را بیشتر از نیاز کل کشور عنوان کرد.

«مسیح کشاورز»، دبیر انجمن واردکنندگان برنج، درباره قیمت برنج به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی را در سال جاری به دلیل کاهش ورود برنج خارجی کاری عاقلانه نمی‌دانم. تولیدکنندگان ایرانی نباید امسال برنج را گران کنند، ولی اگر بخواهند پا به پای برنج خارجی جلو بروند، با گران شدن برنج خارجی، آنها هم برنج ایرانی را گران می‌فروشند.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان می‌توانند از فرصت گران شدن برنج خارجی بهره ببرند و سهم خود را در بازار گسترش دهند و در واقع بازار را به دست بگیرند.

کشاورز ادامه داد: با گران شدن برنج خارجی و ارزان ماندن برنج ایرانی مردم برنج ایرانی را می‌خرند ولی اگر امسال هم گران کنند مردم همچنان به برنج خارجی که ارزان‌تر است، گرایش پیدا می‌کنند و تولیدکنندگان ایرانی باز هم، امکان غلبه در بازار را از دست می‌دهند.

او ادامه داد: ادعای تولیدکنندگان ایرانی این است که 2میلیون و 400هزار تن در سال تولید برنج تولید می‌کنند، در حالی که مصرف کشور سالانه 3میلیون و 200هزار تن است. پس خروج برنج خارجی از بازار به معنای کاهش عرضه نیست.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان اظهار کرد: با این حال رفتار ایرانی‌ها همیشه این طور بوده که با گران شدن کالای رقیب آنها نیز کالای ایرانی را گران می‌کنند و حاصل این اتفاق چیزی جز رکود در بازار نیست. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز