اردکانیان در نشست با وزیر آموزش و پرورش:

۴۰ سال است که هنوز در حال تصویب برنامه آمایش سرزمین هستیم

۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۰۸۴۱
۴۰ سال است که هنوز  در حال تصویب برنامه آمایش سرزمین هستیم
وزیر نیرو گفت: ۴۰ سال است که هنوز در حال تصویب برنامه آمایش سرزمین هستیم؛ جایی که همه بخش‌ها یاد بگیرند با هم کار کنند و یک صورت مساله واحد وجود داشته باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، روز شنبه در نشستی با وزیر آموزش و پرورش که در محل این وزارتخانه تشکیل شد، گفت: وزارت نیرو هم هر چند ارتباط معناداری با وزارت آموزش و پرورش ندارد اما می‌شود از یک هم افزایی برای این تاثیرگذاری بهره برد.

وی افزود: دو بیماری بزرگ و بر هم تاثیرگذار در این سازمان حکمرانی و اداری کشور وجود دارد که در حال حاضر با  جمعیت حدود ۲.۳ تا ۲.۴ برابر چهار دهه پیش می توان گفت که اداره کردن به این شکل سخت خواهد بود و این سختی هر روز بیشتر، چالش‌ها پیچیده تر و گرفتاری‌ها مضاعف خواهد شد.

او اضافه کرد: تمرکزگرایی و بخشی نگری بر هم، اثر فزاینده و جهت منفی می‌گذارد و توانایی‌های حکمرانی را کاهش می‌دهد.

اردکانیان همچنین خاطرنشان کرد:  ۴۰ سال است که هنوز  در حال تصویب برنامه آمایش سرزمین هستیم؛ جایی که همه بخش‌ها یاد بگیرند با هم کار کنند و یک صورت مساله واحد وجود داشته باشد. چون سازمانی که قبل انقلاب و بعد انقلاب تحویل گرفتیم و کماکان یک سازمان بخشی شده و متمرکز است ما را گرفتار کرده است.

وزیر نیرو ادامه داد: باید در ابتدا بخش‌هایی از این سازمان را که ذاتا" دستگاه‌های بین بخشی هستند از جمله آموزش و پرورش را تقویت کنیم و ساز و کارهای بین بخشی را در داخل سازمان دولت تقویت کنیم که پیش نیاز آن درک صحیحی از تقویت است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز