قائم مقام ایمیدرو:

ایمیدرو ۴ پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ راه اندازی می‌کند

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۱۴۳۸
ایمیدرو ۴ پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ راه اندازی می‌کند
قائم مقام ایمیدرو گفت: ایمیدرو تا بهمن 1400، 4 پایگاه امداد و نجات معادن زغال سنگ راه اندازی می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عباس نعیمی در چهارمین جلسه کمیته عالی بهداشت، ‌ایمنی، محیط زیست و انرژی (اچ‌اس‌ای‌ای)  با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اولویت ایمیدرو به حفظ جان انسان ها، در بخش زغال سنگ به عنوان یکی از حوزه های مخاطره آمیز معدنی، احداث پایگاه امداد و نجات، جزو اولویت های این سازمان است.

وی افزود: بازسازی 3 پایگاه امداد و نجات در معادن البرز مرکزی، شرقی و کرمان و نیز طراحی و احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه طبس، اجرایی شده و پس از احداث، تحویل وزارت صنعت، معدن و تجارت می شود.

قائم مقام ایمیدرو با بیان اینکه مهمترین اقدام برای ارتقای ایمنی معادن و کاهش حوادث احتمالی، آموزش نیروی انسانی است، گفت: حفظ جان یک فرد با هیچ رقمی قابل قیاس نیست و از این رو، قبل از هر چیز، باید افراد قبل شروع به کار، آموزش لازم را فراگرفته و گواهی ورود به کار در معادن زغال سنگ دریافت کنند.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی جزو ضرورت های ایمنی است و صاحبان معادن کوچک و متوسط باید در این زمینه بیشتر توجه کنند. چرا که معادن بزرگ ساختار اچ‌اس‌ای‌ای دارند و می توانند مدیریت کنند و درنتیجه کمتر دچار حادثه می شوند اما معادن کوچک اغلب این ساختار را ندارند.

نظر شما