بورس امروز ۱ مرداد ۹۹/ افت تقاضا در پی ترس بازار از سقوط

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۵:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۳۳۱۸۰
بورس امروز ۱ مرداد ۹۹/ افت تقاضا در پی ترس بازار از سقوط
بازار بورس امروز نیز جریان اصلاحی خود را ادامه داد و با کاهشی جدی همراه شد که ترس معامله‌گران از ریزش در این میان بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 15 هزار و 24 واحدی به عدد یک میلیون و 901 هزار و 169 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 4490 واحد ریزش به عدد 503 هزار و 119 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 6 میلیارد و 773 میلیون سهم با ارزش 157 هزار و 449 میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز فولاد، فارس، شستا، شپنا، شبندر، تاپیکو و پارسان بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 24 واحد افت به عدد 19 هزار و 518 واحد رسید که تاثیرگذارترین نمادها در این شاخص، کگهر، هرمز، صبا، شگویا، ذوب، زاگرس و بجهرم بودند.

بازار امروز در حالی روند اصلاحی خود را ادامه داد که ترس معامله گران از سقوط، کاملا در بازار مشهود بود و دیدیم که با این میزان ریزش، تنها 6 میلیارد سهم معامله شد و این به معنی آن است که در قیمت های پایین نیز خریدار برای سهم ها وجود نداشت و در طول معاملات امروز شاهد خروج نقدینگی از بازار بودیم.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان این جریان اصلاحی را نیز کوتاه‌مدت می‌دانند و بر این باورند که بازار به زودی به روند خود باز می گردد.

اگر این گونه باشد باید در راند میانی بازار شنبه شاهد برگشت باشیم و اگر این اتاق رخ ندهد، شاخص به سمت یک میلیون و 800 هزار حرکت خواهد کرد.

حمایت‌هایی در محدوده یک میلیون و 800 هزار و یک میلیون و 600 هزار برای شاخص کل وجود دارد اما اگر این خطوط حمایتی نیز عمل نکنند، احتمال این که شاخص از یک میلیون و 500 هزار پایین‌تر برود، بسیار ناچیز است.

با این حال ممکن است بازار در طول مرداد ماه به دلیل عدم تمایل بسیاری از سهام‌داران به حضور در مجامع سالیانه روند کند و اصلاح زمانی خود را ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز