کاهش ۱۲ میلیارد دلاری ارزش صادرات نفت عربستان در مه ۲۰۲۰

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۳:۰۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۴۲۸۴
ارزش صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه مه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال حدود ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

ه گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری رویترز نوشت: داده‌های رسمی ریاض روز پنجشنبه (دوم مردادماه) نشان داد که ارزش صادرات سالانه نفت عربستان سعودی در ماه مه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد یا نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

اداره کل آمار این کشور اعلام کرد که مجموع ارزش صادرات عربستان - از جمله صادرات کالاهای غیرنفتی مانند مواد شیمیایی و پلاستیکی - در ماه مه در مقایسه با ماه آوریل، ۱.۶ درصد یا حدود ۱۶۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، امسال به دلیل بحران ویروس کرونا و کاهش درآمدهای نفتی با رکود اقتصادی عمیقی روبه‌رو است.

 داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI) در تاریخ ۱۶ ژوئیه (جمعه، ۲۷ تیرماه) نشان داد که صادرات نفت خام عربستان در ماه مه به پایین‌ترین سطح در ۹ سال گذشته سقوط کرد.

ارسال محموله‌ها در این ماه به ۶ میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین سطح صادرات از اکتبر ۲۰۱۰ است. این در حالی است که مقدار صادرات این کشور تنها یک ماه پیش از آن، ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه در روز بود.

افت صادرات عربستان در حالی رخ داد که سطح تولید نفت خام  ریاض در این ماه به روزانه ۸ میلیون و ۴۸۶ هزار بشکه در روز - کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۰ - رسید. بالاترین  مقدار تولید عربستان سعودی روزانه ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار بشکه و در ماه آوریل بود. سعودی‌ها یک ماه پیش از آن موفق به افزایش ذخیره‌سازی نفت خام از سطح حداقلی ۱۴۳ میلیون و ۵۰۲ هزار بشکه در ۱۶ سال اخیر و رساندن آن به ۱۴۷ میلیون و ۵۶۱ هزار بشکه شده بودند.

نظر شما