غول خدمات نفتی جهان هزینه‌هایش را کاهش می‌دهد

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۵۸:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۴۹۱۶
غول خدمات نفتی جهان هزینه‌هایش را کاهش می‌دهد
ثبت هزینه ۳۷ میلیارد دلاری شلمبرژی سبب شد این شرکت به دنبال کاهش چشمگیر هزینه‌ها باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، غول خدمات نفتی «شلمبرژه» پس از ثبت هزینه‌ای معادل ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار و کاهش هزاران نیروی کار برای دومین دوره سه‌ماهه پیاپی و قطع خط لوله در اکوادور، برنامه‌هایی را برای کاهش بیشتر هزینه‌های خود اعلام کرد.

این خسارت بزرگ آنچنان سنگین بود که گزارش‌های‌ خسارت‌های واردشده به ارائه‌دهندگان خدمات میدان‌های نفتی آمریکا در سه‌ماه دوم به دلیل بحران ویروس کرونا، تحت تأثیر این خسارات بزرگ قرار گرفتند. تولیدکنندگان امسال ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دادند، زیرا قیمت انرژی و تقاضای آن به دلیل تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا سقوط کرد.

شلمبرژه در میانه افت شدید فعالیت خود، ۲۱ هزار شغل یعنی یک‌پنجم نیروی کار این شرکت را کاهش داده است. هزینه‌های سه‌ماه دوم این شرکت شامل یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار هزینه‌های تعدیل نیرو، ۹۷۷ میلیون دلار کاهش ارزش دارایی و ۷۳۰ میلیون دلار هزینه پروژه‌های آمریکای لاتین بود که لغزش زمین ارسال نفت به یکی از مشتریان اصلی را مختل کرده بود.

در حالی که قیمت‌های نفت خام نسبت به روند نزولی تاریخی ماه‌های مارس و آوریل بهبود یافته‌اند، این شرکت امسال حدود ۳۳ درصد کمبود بودجه دارد.

شلومبرگر قصد دارد با کاهش ۳۰۰ میلیون دلار دیگر از هزینه‌های امسال، کاهش هزینه‌های خود را نسبت به پارسال به ۴۵ درصد برساند.

الیویر لو پوچ، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: شیوع دوباره ویروس کرونا می‌تواند چشم‌انداز کوتاه‌مدت این شرکت برای عادی شدن قیمت تقریبی نفت را تضعیف کند.

وی برآوردی از چشم‌انداز درآمدی این شرکت در بقیه ماه‌های امسال ارائه نکرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز