چین در ژوئن بیش از هر کشور دیگری از عربستان نفت وارد کرد

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۳:۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۰۳۵۴۱۲
بدنبال سفارش بی‌سابقه محموله‌های نفت خام عربستان توسط پالایشگاه‌های چین در مارس و آوریل و همزمان با افت شدید بهای طلای سیاه، واردات نفت چین از ریاض در ماه ژوئن نسبت به یک سال گذشته ۱۵درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از رویترز، براساس داده‌های اداره کل گمرک چین، واردات نفت از عربستان در ژوئن به ۸.۸۸ میلیون تن یا ۲.۱۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

این رقم با حجم نفت وارداتی در ماه مه منطبق است اما در مقایسه با مدتی مشابه در سال گذشته روزانه ۱.۸۹ میلیون بشکه بیشتر است.

واردات رکوردشکن نفت توسط چین بدنبال جنگ نفتی درگرفته مابین ریاض و مسکو در فاصله ماه‌های مارس و آوریل رخ داده است؛ یعنی زمانی که پاندمی ویروس کرونا به تقاضای جهانی ضربه زد و موجب افزایش موجودی انبارها شد.

محموله‌های وارداتی از روسیه در ماه گذشته ۷.۸۹ میلیون تن یا ۱.۹۵ میلیون بشکه در روز بوده که در مقایسه با ۱.۸۲ میلیون بشکه وارداتی در ماه مه ۷ درصد افزایش داشته و نسبت به ژوئن ۲۰۱۹ نیز ۱.۷۳ میلیون بشکه در روز بیشتر است.

با این حال، سعودی‌ها از ماه ژوئن کاهش تولیدات بیشتری را متحمل شدند و متعاقب آن و به دلیل فشار وارد بر بودجه پادشاهی آل‌سعود، قیمت‌های نفت خام را افزایش دادند.

چین که دومین وارد کننده بزرگ نفت خام جهان محسوب می‌شود، ماه گذشته رقم رکوردشکن ۵۳.۱۸ میلین تن نفت وارد کرد.

«اِما لی» تحلیل گر ریفینیتیو، گفت که چین همچنین واردات نفت را از برزیل، نروژ و آنگولا نیز افزایش داده است.

تحلیل گران انتظار دارند که چین در ماه جولای رکورد دیگری از واردات نفت خام را برجای بگذارد.

نظر شما