معاون وزیر صمت در استان فارس تاکید کرد:

احداث سیلوی استاندارد از نیازهای اصلی زنجیره تامین گندم در کشور است

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۱۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۰۳۷۲۶۲
احداث سیلوی استاندارد از نیازهای اصلی زنجیره تامین گندم در کشور است
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید" در استان فارس گفت: سیلوی استاندارد از نیازهای اصلی زنجیره تامین گندم در کشور و استان گندم خیز فارس است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، یزدان سیف در حاشیه آیین افتتاح دو طرح صنعتی سیلوی اقلید و داراب که با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و در قالب هفته هشتم پویش ملی "تولید، تداوم امید" انجام شد، اعلام کرد: استان فارس به عنوان یکی از استان‌های قطب کشاورزی کشور است و نقش عمده‌ای در تولید محصولات کشاورزی و اساسی کشور دارد.
وی افزود: در این استان از ابتدای سال 99 تاکنون، حدود ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان تحویل گرفته شده است.
سیف گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۹۲۰ هزار تن گندم از گندم‌کاران این استان تحویل گرفته شود که وجود سیلوهای استاندارد یکی از نیازهای اصلی این زنجیره است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به اجرا و افتتاح سه سیلوی استان فارس با همت و تلاش مسئولان استانی و ستادی شرکت مادرتخصصی بازرگانی کشور اشاره و بیان کرد: در سال ۹۷ سیلوی کازرون افتتاح شد و امروز نیز دو سیلوی داراب و اقلید با ظرفیت کلی ۷۰ هزار تن به بهره‌برداری رسیده است.
سیف به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی سیلوهای اقلید و داراب اشاره کرد و گفت: ارزش این دارایی برای استان فارس بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان است.

نظر شما