مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد؛

طرح تبدیل یارانه‌ای خودروهای مسافربر شخصی آغاز می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۴:۳۳:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۸۹۸۴
مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: فاز دوم طرح تبدیل یارانه‌ای خودروها به گازسوز، خودروهای مسافربر شخصی را زیر پوشش قرار می‌دهد که این طرح به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، محمدحسین باقری با اشاره به آخرین وضع تبدیل خودروهای عمومی گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد، تبدیل یارانه‌ای خودروها به گازسوز برای خودروهای عمومی رایگان است که شامل تاکسی‌ها و انواع وانت‌ها با هر نوع پلاک شخصی و غیرشخصی می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در فاز نخست اجرای این طرح هستیم و با پیشرفت کار فاز دوم را نیز آغاز خواهیم کرد، تأکید کرد: فاز دوم خودروهای مسافربر شخصی هستند که شامل اسنپ، تپسی و آژانس‌های تحت کنترل و نظارت وزارت کشور و یا شهرداری‌ها می‌شود. در واقع دو فاز برای این طرح در نظر گرفته شده که شامل خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی است.

 مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به پیشرفت‌ها در مسیر فاز نخست اجرای طرح اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا با تعطیلی کارگاه‌ها روبه‌رو بودیم، اما با توجه به رعایت پروتکل‌ها از اواسط خردادماه پیمانکاران، کار تبدیل را آغاز کردند و ثبت‌نام نیز در WWW.GCR.NIOPDC.IR در حال انجام است.

باقری تأکید کرد: تاکنون حدود ۹۵ هزار ثبت‌نام انجام‌ شده که از این تعداد ۲۶ هزار و ۴۰۰ خودرو شامل این طرح شده‌اند، ۷۵۰۰ خودرو تبدیل شده و ۱۴ هزار و ۵۰۰ خودرو در صف تبدیل هستند و نوبت خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ خودرو دیگر هنوز کارگاه خود را انتخاب نکرده‌اند و در فرآیند کار انتخاب کارگاه و زمان مناسب برای تبدیل هستند، تصریح کرد: با توجه به استقبال خودروهای عمومی باید شرایط را بررسی کنیم و پس از اینکه وضع خودروهای عمومی مشخص شد سراغ خودروهای مسافربر شخصی می‌رویم.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: در مجموع یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو در طرح تبدیل رایگان قرار دارند که از این تعداد آنچه خودرو عمومی وجود داشته باشد و در سامانه ثبت‌نام کنند تبدیل خواهیم کرد و بعد از اینکه این فاز انجام شد مرحله بعدی تبدیل یارانه‌ای مسافربرهای شخصی انجام می‌شود.

باقری با تأکید بر اینکه طرح کلی مجموع خودروهای عمومی و مسافربر شخصی یک میلیون و ۴۶۶ هزار خودرو را پوشش می‌دهد که امیدواریم فرآیند به‌گونه‌ای پیش برود که بتوانیم این طرح را به‌طور کامل اجرایی کنیم، گفت: زمان اجرای فاز دوم به شرایط و استقبال خودروهای عمومی بستگی دارد، اما با توجه به صحبت‌هایی که با مسئولان ذی‌ربط شده است، احتمال دارد در ماه‌های آینده بحث خودروهای شخصی را مورد بررسی قرار دهیم و کار تبدیل آنها را نیز آغاز کنیم.

نظر شما