سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

شناسایی ۴ میلیون جا مانده از دریافت سهام عدالت

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۷:۵۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۰۲۴۵
شناسایی ۴ میلیون جا مانده از دریافت سهام عدالت
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افراد جا مانده از دوره قبل و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در مجموع ۴ میلیون نفر می‌شوند که باید به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس مدیران عامل بانک‌های دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی مشکلات نظام بانکی در فضای اقتصادی کشور همچون بالا بودن هزینه تسهیلات و بالا بودن هزینه تمام شده تراکنش‌ها در نظام بانکی را مطرح کردند و تاکید داشتند این مشکلات در مجموع هزینه بالای به نظام بانکی وارد می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه مدیران عامل بانک‌ها برای تامین سرمایه در گردش صنایع و توسعه اقتصادی کشور در سال جهش تولید اعلام آمادگی کردند، افزود: نمایندگان نیز بر مشکلاتی همچون تعامل میان فعالان حوزه‌های مختلف صنعتی و بانک‌ها تاکید داشتند.   

به گفته وی در این جلسه معمارنژاد معاون وزیر اقتصاد نیز گزارشی درخصوص وضعیت نظام بانکی، نقش فعلی بانک‌ها در تامین مالی کشور، مانده تسهیلات و مانده سپرده‌ها ارائه کرد.

طغیانی با بیان اینکه در جلسه عصر دیروز کمیسیون موضوع شناسایی مشمولان سهام عدالت (مورد بحث جلسات گذشته) ادامه پیدا کرد، گفت: افراد جا مانده از دوره قبل و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در مجموع ۴ میلیون نفر می‌شوند که باید به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: همچنین مقرر شد بررسی شود چه تعداد جامانده سهام عدالت در ۶ دهک اول درآمدی وجود دارد که به آن‌ها نیز سهام عدالت پرداخت شود، البته رای‌گیری نهایی در این رابطه به جلسه بعدی موکول شد.

نظر شما