سامانه مانا چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۱۰:۳۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۰۳۱۶
سامانه مانا، مرکز ارائه نشانه الکترونیکی است که در زمان استفاده از سیستم های پرداخت الکترونیک، داده‌های حساس و شماره کارت را با نشانه‌های عددی رمزگذاری شده جایگزین می‌ کند و امنیت استفاده از ابزارهای هوشمند را تا سطح استانداردهای بین‌المللی افزایش می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، سامانه مانا (مرکز ارائه نشانه الکترونیکی) شماره رمز را به نشانه و نشانه را به شماره رمز تبدیل می‌کند و بانک‌ها از طریق این شرکت‌ها می‌توانند به مشتریان خود خدمات دهند که البته ماناها می‌توانند به صورت مستقل و یا وابسته به بانک فعالیت کنند.

همچنین سامانه سهند (سامانه هدایت نشانه دیجیتال) به گونه‌ای عمل می‌کند که وقتی در پرداخت نشانه‌گذاری انجام شود آن را به مانا هدایت کرده و از آن شماره کارت را دریافت می‌کند. سهند سامانه‌ای است که به شبکه شتاب متصل است و به کمک این دو سامانه می‌توان از گوشی هوشمند به جای کارت های بانکی استفاده کرد.

 فناوری NFC این امکان را فراهم می‌کند وقتی صاحب کارت‌های بانکی برای خرید به فروشگاه‌ها و یا خودپردازها مراجعه می‌کنند دیگر نیازی نیست از کارت بانکی برای انجام عملیات بانکی استفاده کنند. متقاضی برنامه و اپلیکیشن مربوطه را در گوشی موبایل خود نصب کرده و از این نرم‌افزار برای خرید استفاده می‌کند .

نشانه‌گذاری در پرداخت‌هایی با ابزارهایی هوشمند، داده‌های حساس و شماره کارت را با نشانه‌های عددی رمزگذاری شده جایگزین می‌ کند که از سویی امنیت استفاده از ابزارهای هوشمند تا سطح استانداردهای بین‌المللی افزایش یابد و از سوی دیگر استفاده از انواع ابزارهای هوشمند مانند تلفن‌های همراه و ابزارهای پوشیدنی مانند ساعت برای عملیات بانکی از جمله پرداخت‌ها با سهولت انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز