معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد؛

اشتغال ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی احیا شده/ اولویت گذاری برای راه اندازی مجدد ۱۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی در سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۵/۱۹ - ۱۱:۰۴:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۱۳۶۵
اشتغال ۷ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای صنعتی احیا شده/ اولویت گذاری برای راه اندازی مجدد ۱۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی در سال ۹۹
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در 4 ماه نخست امسال هفت هزار و ۶۰۰ نفر در ۴۳۲ واحد صنعتی احیاء شده کوچک و متوسط جذب شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، اصغر مصاحب درباره ایجاد اشتغال در صنایع کوچک و متوسط گفت: در هفته صنایع کوچک یک روز به‌عنوان "صنایع کوچک، کارآفرینی و اشتغال" نامگذاری شده که نشان از اهمیت موضوع اشتغال در این بخش است.

وی اضافه کرد: برخی به دلیل همپوشانی کارآفرینی و اشتغال، آن‌ها را یک موضوع درنظر می‌گیرند، درحالی که مقوله جدایی هستند و در صنایع کوچک پکیج کارآفرینی داریم و در این مجموعه فعالیت‌های متفاوتی انجام می‌شود.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: سال گذشته چهار هزار و ۶۲ دوره آموزشی برای ۹۲ هزار نفر از شاغلان واحدهای صنعتی برگزار شد. همچنین ۳۰۲ تور صنعتی برای بازدید ۶ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد تا از این طریق واحدهای صنعتی با واحدهای موفق آشنا شوند و انتقال تجارب واحدهای مختلف فعال در یک رسته فراهم شود.

مصاحب یادآور شد: از سال 91 تا پایان سال گذشته 8 هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی غیرفعال، مجدداً راه‌اندازی و برای ۱۲۳ هزار و ۵۱۴ نفر شغل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در سال 13۹۸ تجارب موفق کارآفرینی در سطح کشور احصاء شد و ۲۵ تجربه موفق کارآفرینی در رشته‌های مختلف مستندسازی شد و در اختیار دیگران قرار گرفت.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در خصوص برنامه‌های‌ این سازمان برای ایجاد اشتغال بیان کرد: یکی از اقدامات این سازمان، بازفعال‌ سازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال است. بر این اساس مشاوران کلینیک‌های کسب و کار به واحدهای صنعتی مشاوره می‌دهند.

مصاحب افزود: در این کلینیک‌ها سه مقوله مشاوره، طرح‌های عارضه‌یابی و پروژه بهبود دنبال می‌شود و ماحصل آن افزایش ظرفیت و ارتقاء فنآوری است که منجر به اشتغال می‌شود و در هر سه مرحله از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، از ابتدای سال 13۹۹ تا پایان هشتم مرداد جاری، ۴۳۲ واحد مجدداً احیاء شد که تعداد هفت هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را دربر می‌گیرد که در استان‌های تهران، قم و اصفهان بیشترین واحدهای اقتصادی احیاء شده‌اند.

عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: برنامه ما برای امسال این است که ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واحد احیاء شود، که با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا، احیاء ۴۳۲ واحد در چهار ماه نخست عملکرد قابل قبولی بوده است.

نظر شما