برگزاری بیش از ۴۷ هزار گشت مشترک بازرسی/ بازرسی و رسیدگی به ۸۲ درصد از شکایات مردمی در ۴ ماهه اول سال ۹۹

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۰۹:۴۸:۵۷
کد خبر: ۱۰۴۵۶۶۸
برگزاری بیش از ۴۷ هزار گشت مشترک بازرسی/ بازرسی و رسیدگی به ۸۲ درصد از شکایات مردمی در ۴ ماهه اول سال ۹۹
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از برگزاری بیش از 47 هزار گشت مشترک بازرسی و رسیدگی به 82 درصد از شکایات مردمی در 4 ماهه اول سال 99 خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی گفت: عملکرد تلفن 124 ستاد سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و اپلیکیشن (سامانه اطلاع رسانی قیمت) در این مدت، در راستای نظم دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، بازرسی های مستمر اکیپ های بازرسی و نظارت فعال هستند.

وی ادامه داد: در 4 ماه نخست امسال تعداد 47 هزار و 680 گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاهها از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... انجام گرفته است.

سجادی اضافه کرد: در قالب گشت های مشترک بازرسی 19 هزار و 522 پرونده تخلف به ارزش حدود 4300 میلیارد ریال تشکیل شده که برای بررسی های بعدی به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان ها ارسال شده است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت گفت: در مدت مذکور در مجموع 69 هزار و 241 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد 82 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 18 درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می باشد.

سجادی ادامه داد: بیشترین گزارشات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به تعمیر خودروسبک و کافی نت بوده است که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت بوده است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد: در 4 ماهه اول سال ۹۹، تعداد 56 هزار و 768 پرونده از طریق سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده که از این تعداد 68 هزار و 591 پرونده منجر به رای شده اند.

وی افزود: ارزش ریالی پرونده ها بیش از 18600 میلیارد ریال بوده و میزان جرائم وصولی حدود 215 میلیارد ریال است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت تصریح کرد: مردم در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته می توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستان های تابعه و یا از طریق تلفن (124 )، حضوری، کتبی، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (ir . 124) و اپلیکیشن آپ، نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند و چنانچه شکایت قابل پیگیری باشد یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد اقدام خواهد شد.

سجادی گفت: در مدت زمان مذکور تعداد 6531 فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت که تعداد 6135 پرونده مختومه اعلام شده و از این تعداد 33 درصد تخلف محرز شده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز