رشد چشمگیر رونق تولید در صنعت نفت با محوریت حمایت از بخش خصوصی

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۲۰:۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۸۴۶۵
رشد چشمگیر رونق تولید در صنعت نفت با محوریت حمایت از بخش خصوصی
دولت تدبیر و امید طی سال گذشته با تولید ۱۰ گروه از کالاهای اساسی صنعت نفت در جهت بومی‌سازی این صنعت و کاهش واردات و وابستگی به نفت، جهت ارتقا توان ملی و فنی تولیدکنندگان بخش خصوصی داخلی گام‌های موثری برداشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در گزارشی که با عنوان خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره سه ساله دولت دوازدهم از سوی این سازمان منتشر شده، نخستین فصل به بهترین نتایج و دستاوردهای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال اختصاص دارد.
در بخشی از این گزارش که به تجاری‌سازی ساخت و تولید ۱۰ قلم کالای پرمصرف صنعت نفت در داخل کشور با محوریت بخش خصوصی اشاره دارد آمده است:
هدف این پروژه داخلی‌سازی ۱۰ گروه از کالاهای مهم و مورد نیاز صنعت نفت در راستای رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال، کاهش وابستگی به خارج و ارتقاء توان فنی و ساخت و طراحی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی است. 
طبق آخرین گزارش دریافتی، ۵۰ قرارداد به ارزش  ۵۹۴,۴۰۵ میلیون یورو و ۴۰۹۲,۹ میلیارد ریال برای ۵ گروه از تجهیزات و کالاها شامل "تجهیزات سرچاهی و رشته های تکمیلی درون چاهی"، "پمپ-های سرچاهی و درون چاهی"، "مته های حفاری"، "لوله های CRA و حفاری" و "ابزارهای اندازه گیری در حفاری" منعقد شده است.
۱۰۰ درصد کالا و تجهیزات ۲۵ قرارداد بطور کامل تحویل بهر‌ه‌برداران شده و اهداف فناورانه مطابق نقشه راه توانمندی ساخت محقق گردیده است. زمان تحویل ۱۱ فقره قرارداد پایان سال ۱۳۹۹ است (بیش از ۸۰ درصد اقلام این قراردادها تحویل بهره‌بردار شده است).
۸۲ درصد اقلام تجهیزات سرچاهی (۳۰۷ قلم)، ۸۲,۵ درصد اقلام رشته‌های تکمیلی درون چاهی (۱۷۹ قلم)، ۱۳ درصد اقلام پمپ سرچاهی (۲ قلم)، ۰.۵ درصد اقلام مته حفاری (۶ قلم) و ۳۴ درصد اقلام لوله CRA (۲۰۷ کیلومتر لوله) تحویل داده شده است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز