برگزاری دوره آموزشی استفاده از سامانه جامع انبارها در اتاق اصناف ایران/ ۴۳ درصد انبارهای ثبت شده صنفی هستند

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۵:۲۱:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۸۹۶۳
دوره آموزشی استفاده از سامانه جامع انبارها به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران، سرپرست معاونت نظارت و‌ بازرسی اتاق اصناف ایران، رئیس بازرسی اتاق اصناف تهران، کارشناس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت و نماینده‌ای از سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معادن و تجارت، اصناف ۲۲۷ هزار انبار ثبت شده در سامانه جامع انبارها دارند که اطلاعات آن‌ها از مرکز امور اصناف و بازرگانان دریافت شده است.

این تعداد، ۴۳ درصد از مجموع انبارهای ثبت شده و بیشترین سهم از این آمار است و بر همین اساسو با توجه به اختیارات و امکانات جدیدی که به بازرسان صنفی داده شده، مقرر شده است تا کارشناسان بازرسی اتاق های اصناف سراسر کشور علاوه بر خرده‌فروشان، در طرح بازرسی از عمده فروشان و انبار‌ها نیز حضور فعالانه تری داشته باشند.

ورود بازرسی اصناف به طرح نظارتی عمده‌فروشان و انبارها

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران در این نشست گفت: مدتی است که ذیل ستاد تنظیم بازار کشور، شورای تشدید بازرسی و نظارت تشکیل شده و ما ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌هایی صادره از این شورا را به تشکل‌ها و بازرسان صنفی ارسال کردیم. یکی از تصمیماتی که در این شورا اتخاذ شد، ایجاد سطح دسترسی بازرسان اصناف به سامانه جامع انبارها است که پیروی درخواست ما از سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مرکز توسعه تجارت وزارت صمت و معاون داخلی بازرگانی این وزارتخانه ضمن موافقت، در گام نخست، سطحی از دسترسی به این سامانه به مدیران بازرسی مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه داده شده است.

وی ادامه داد: این امر از آن جهت اهمیت دارد که ما باید در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی بازرسی‌ها را به سمت عمده‌فروشان، انبارها و مراکز نگهداری کالاها سوق داده و این بازرسی‌ها را محدود به خرده‌فروشان نکنیم. در این راستا شاهد همکاری دادستان‌ها هم بوده‌ایم تا جایی که در برخی از شهرهای مهم با توجه به پایه قضایی که دارند، به همراه سایر نمایندگان دستگاه‌ها مانند سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان حمایت و بازرسان اتاق اصناف در قالب گشت مشترک از عمده‌فروشان و انبارها بازرسی می‌کنند.

گفتنی است؛ در این نشست تعدادی از مدیران بازرسی اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها که در این ویدئو کنفرانس حضور یافته بودند، به طرح سوالات و پیشنهادات خود پیرامون کاربری در سامانه جامع انبارها و روش‌های مقابله با محتکران پرداختند.

نظر شما