افزایش ۱۶ درصدی تعداد بازرسی‌ها از اصناف در ۵ ماهه اول سال ۹۹/ انجام ۱۱ هزار و ۷۰۰ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و انبارها

۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۲۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۸۲۴۷
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اتاق اصناف ایران گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از سوی بازرسان اتاق‌های اصناف سراسر کشور در پنج ماهه نخست امسال، ۱۶درصد بیش از تعداد بازرسی‌ها در مدت مشابه سال گذشته بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، بهنام نیک‌منش افزود: تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف تهران در پنج‌ماهه ابتدایی سال جاری یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۰۷ فقره بود که ۵۹هزار و ۴۹۵فقره پرونده با ارزش بیش از ۸۷۸ میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در پنج ماهه اول سال ۹۹، بیش از ۶۱ هزار فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد.

نیک منش اعلام کرد: در این مدت، تخلف گران‌فروشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد، عدم درج قیمت ۱۹ درصد، عدم صدور صورت‌حساب ۲۲ درصد و تقلب ۱۸ درصد کاهش و احتکار ۴ درصد افزایش یافته است.

سرپرست معاونت نظارت بازرسی اتاق اصناف ایران بیان کرد: بعد از ایجاد شورای تشدید بازرسی و نظارت در راستای نظارت بر انبارها و مراکز نگهداری عمده کالا، بازرسان اصناف ۱۱ هزار و ۷۰۰ گشت مشترک با بازرسان سازمان حمایت، سازمان صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی انجام داده‌اند که در نتیجه این بازرسی، ۳۳ مورد گزارش احتکار بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال ثبت شد. بیشترین میزان احتکار مربوط به لاستیک، روغن، برنج و شکر بوده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز