در گفتگو با یک کارشناس بازار طلا مطرح شد؛

پیش‌بینی بازار سکه در مهر ماه/ سکه حباب ندارد

۱۳۹۹/۰۷/۰۴ - ۱۳:۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۳۷۱۶
پیش‌بینی بازار سکه در مهر ماه/ سکه حباب ندارد
یک کارشناس بازار طلا گفت: اگر معیار انس را در نظر بگیرم، در یک ماه آتی سکه و طلا احتمالاً روند کاهشی خواهد داشت اما با توجه به نوسان قیمت دلار در حیطه داخلی که بر بازار سکه و طلا نیز اثرگذار است، می توان انتظار داشت که در مهماه تقریبا با افزایش حداکثر دو درصدی و در بیشتر مواقع تثبیت قیمت در بازار طلا و سکه مواجه باشیم.

علی حیدری، کارشناس بازار طلا و سکه، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره پیش‌بینی وضعیت بازار سکه در یک ماه آتی اظهار کرد: بازار طلا و سکه بازاری است که شاخص تورم را به خوبی در خود انعکاس می‌دهد. بازار سکه و طلا در ایران، تابع دو معیار مهم است که یکی نوسان انس در بازار جهانی و دیگری نوسان دلار در حیطه داخلی، ایران است. 

او ادامه داد: آنچه که این روزها برای بازار طلا و سکه در حال رخ دادن است، «حباب» نیست، بلکه واقعیت مشهود تورم در حیطه داخلی را بازتاب می‌دهد که این تورم ناشی از عملکرد اقتصادی مدیران در حیطه سیاست‌گذاری است. 

حیدری با اشاره به اینکه برای پیش بینی بازار سکه باید در دو حیطه بین‌المللی و داخلی شاخص‌ها را بررسی کرد، تصریح کرد: از نظر بین‌المللی با توجه به اینکه اقتصاد ایالات متحده روند خوش‌بینانه‌ای را طی می‌کند می توان انتظار داشت که نوسان انس در حیطه بین‌المللی تا انتخابات آمریکا، تقریباً در بیشتر موارد همراه با کاهش قیمت انس است. 

این کارشناس بازار طلا و سکه گفت: اگر معیار انس را در نظر بگیرم، در یک ماه آتی سکه و طلا احتمالاً روند کاهشی خواهد داشت اما با توجه به نوسان قیمت دلار در حیطه داخلی که بر بازار سکه و طلا نیز اثرگذار است، می توان انتظار داشت که در مهرماه تقریبا با افزایش حداکثر دو درصدی و در بیشتر مواقع تثبیت قیمت در بازار طلا و سکه مواجه باشیم. اگر هیچگونه حرکت یا خبر عجیب از مجلس شورای اسلامی به گوش نرسد، بانک مرکزی در مدیریت بازار دلار مهارت خوبی دارد.

او ادامه داد: به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که سکه و طلا در حیطه داخلی حباب ندارد و استفاده از کلمه حباب، ناشی از نبود راهکار اقتصادی است.

او خاطر نشان کرد: با ادامه وضعیت فعلی در بازار داخلی، می‌توان پیش‌بینی کرد که در مهر ماه قیمت سکه 2 درصد افزایش داشته باشد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز