۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه گذاران حقیقی انجام می‌شود

۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۰:۳۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۵۸۳۰
۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه گذاران حقیقی انجام می‌شود
نزدیک به ۸۰ درصد معاملات بازار سرمایه از طریق سرمایه گذاران حقیقی و اغلب به صورت برخط و تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق های سرمایه گذاری در حال انجام است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از سنا، رضا کیانی، مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران در خصوص حجم معاملات صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه بیان داشت: در حال حاضر تنها پنج درصد معاملات از طریق صندوق های سرمایه گذاری صورت می پذیرد این در حالی است که باید عکس آن اتفاق می افتاد تا بازار سرمایه، بازار باثبات تری باشد.

وی اظهارداشت: از ابتدای سال، شاخص بازار سرمایه نزدیک به ۳۰۰ درصد رشد کرد و پس از آن بازار وارد سیر نزولی شد و نوسانات زیادی را به خود دید.

کیانی بیان داشت: اکنون حجم معاملاتی که سرمایه گذاران حقیقی در بازار دارند به مراتب بیشتر از حجم معاملاتی است که سرمایه گذاران حقوقی در بازار دارند و سرمایه گذاران تازه وارد بجای اینکه به صورت غیرمستقیم و از طریق نهادهای حرفه ای و واسط مثل صندوق های سرمایه گذاری وارد بازار شوند ترجیح دادند خود به صورت مستقیم وارد بازار شوند.

مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: بازار سرمایه یک بازار تخصصی است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

وی افزود: زمانی که سرمایه گذاران غیر حرفه ای وارد بازار سرمایه می شوند امکان دارد اسیر جو هیجانی شوند که این امر موجب انجام خرید و فروش سریع سهام و در نتیجه ضرر و زیان شدیدی را به دنبال دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز