گزیده رویدادهای بازارهای جهانی سرمایه در نیمه دوم ماه سپتامبر

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۵:۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۰۶۶۷۱۸
گزیده رویدادهای بازارهای جهانی سرمایه در نیمه دوم ماه سپتامبر
اخبار مهم بازارهای جهانی سرمایه توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران ترجمه و تنظــیم می‌شود که به آخرین رویدادها و اخبار بورس‌ها و نهادهای مالی بین المللی می پردازد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بورس تهران، فدراسیون جهانی بورس ها (WFE)، در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰، راهنمایی را با هدف پاسخ به سوالات سیاستی ناشی از هرگونه بازخیز نوسانات بازار صادر کرد.

به طور کلی، راهنمای فدراسیون جهانی بورس ها بر چگونگی ایجاد بازارهای عادلانه و منظم توسط بورس ها تمرکز می کند و توضیح می دهد که چرا هنگام طی کردن دوره های عدم اطمینان اقتصادی، بهتر و ایمن تر است که به جای سرکوب بازارها، قابلیت مشاهده مداوم قیمت دارایی ها و حاشیه ریسک ها را داشته باشیم.

یکی از بخش های اصلی نقش مبادلات، انعطاف پذیری عملیاتی آنهاست. انعطاف پذیری به معنای به حداقل رساندن اختلال است و در صورت عدم امکان جلوگیری از این امر، باید اطمینان حاصل شود که خدمات فقط به روشی ایمن و کنترل شده بازیابی می شوند، بدین وسیله منافع و یکپارچگی کل اکوسیستم بازار حفظ می شود. انعطاف پذیری همچنین به معنای تشخیص این موضوع است که ماهیت تهدیدها دائماً در حال تحول است و بنابراین تمرکز ما نباید تنها بر روی مطالب کتب درسی (اگرچه مفید هستند) بلکه بر روی فرآیندها و توانایی پاسخگویی به شیوه ای سازگار باشد.

بورس اوراق بهادار لندن شاهد درج بزرگترین تجارت الکترونیک اروپا بود

نماد گروه هات (Hut)، شرکت فناوری انگلیسی، در تاریخ ۱۶ سپتانبر ۲۰۲۰، برای مبادله در بازار بریتانیا گشوده شد و عرضه خود را در بازار اوراق بهادار لندن جشن گرفت.

این شرکت فناوری تجارت الکترونیک جهانی با عرضه اولیه خود ۱.۸۸ میلیارد پوند سرمایه جذب کرد و ارزش بازار شرکت را به ۵.۴ میلیارد پوند رساند. این بزرگترین عرضه اولیه تجارت الکترونیک در اروپا و تا کنون دومین فناوری بزرگ درج شده در بورس اوراق بهادار لندن می باشد.

بورس سنگاپور جایزه بهترین بورس در بازار تبادل ارز خارجی را دریافت کرد

این جایزه ۱۸ سال است که بهترین بورس در بازار الکترونیک تبادل ارز خارجی را معرفی می کند و امسال از تلاش های بورس سنگاپور در راستای افزایش بهره وری سرمایه برای فعالان بازار قدردانی کرده است.

بورس سنگاپور بزرگترین بازار تبادل ارز خارجی در آسیا با طولانی ترین ساعات تبادل مشتقات است که برای فعالان بین المللی بازار عرصه ای جهت مدیریت شبانه روزی ارزهای آسیایی خود فراهم کرده است.

فدراسیون بورس های آسیا و اروپا

هیئت مدیره بورس اوراق بهادار ورشو و بانک مرکزی ارمنستان یک تفاهم نامه سرمایه گذاری در رابطه با مذاکره برای خرید ۶۵ درصد سهام اکثریت بورس ارمنستان توسط  بورس ورشو امضا کردند. این توافق نامه لازم الاجرا نیست. شرایط نهایی این مالکیت، به نتایج بررسی ها و تاییدیه های لازم از طرف شرکت و موارد دیگر بستگی دارد. بورس اوراق بهادار ورشو به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل خود قبل از اجرای این توافق نامه، فهرستی را از چندین پروژه‌ی راهبردی بالقوه که به توسعه بلندمدت بورس اوراق بهادار ارمنستان اختصاص داده شده اند، بازنمود کرد. زمینه های کلیدی این توسعه شامل اجرای راه حل های نوآورانه مبتنی بر پیشرفته ترین فناوری ها، سازمان دهی تجارت کالا، پشتیبانی از درج دوگانه ناشران بورس اوراق بهادار ورشو و ارمنستان و ارائه بستری مدرن برای تجارت است. متعاقبا بورس ورشو ۶۵ درصد از بورس اوراق بهادار ارمنستان را از بانک مرکزی ارمنستان خریداری خواهد کرد. پس از معامله، بانک مرکزی ارمنستان ۲۵ درصد از بورس اوراق بهادار ارمنستان را در اختیار خواهد داشت و ۱۰ درصد باقی مانده توسط شخص ثالث منتخب بورس ورشو خریداری می شود.

موندو ویزونه

مرجع ناظر امور مالی انگلستان اعلام کرد که تاثیر اقتصادی اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باعث تسریع برخی از روندهای بلندمدت شده است که باعث متزلزل شدن کار، جامعه و سیستم مالی می شود که همه ی آنها را پوشش می دهد. کرونا، سازگاری مصرف کننده های تجارت های الکترونیک را تسریع بخشیده است. این تنها شرکت های بزرگ خرید آنلاین نیستند که افزایش قابل توجهی در ترافیک اینترنت را تجربه کرده اند، بلکه برنامه های بانکی نیز شاهد این افزایش بوده اند. مرجع ناظر امور مالی انگستان، سرمایه گذاری مصرف کنندگان را به یک اولویت کاری تبدیل کرده است و مصمم است که به نتایج بهتری دست پیدا کند. این سازمان برخی از پرخطرترین محصولات را ممنوع یا محدود کرده است. شرایط بوجود آمده توسط ویروس کرونا، مدل های تجاری، فناوری و انتظارات  مصرف کننده گرد هم آمده اند و مجموعه ای از معضلات را بوجود آورده اند که جامعه، تجارت و نهادهای نظارتی باید با آنها مقابله کنند.

اخبار مالی اسلامی  (IFN)

بورس مالزی به عنوان «بهترین بورس اوراق بهادار در عرضه های اسلامی» در چهاردهمین نظرسنجی خدمات اخبار مالی اسلامی انتخاب شد. این دومین سال متوالی است که بورس مالزی برنده‌ی این بخش از نظرسنجی می شود که در سال ۲۰۱۸ به منظور به رسمیت شناختن برجسته ترین بورس سهام در درج اوراق بهادار مبتنی بر شریعت در محیطی توانمند و مساعد معرفی شد. از تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۰، ارزش بازار اسلامی ۱.۲ تریلیون رینگیت مالزی (معادل ۷۱.۱ درصد شاخص کل بازار) بود. طی این زمان از ۹۳۳ شرکت درج شده در بورس، ۷۱۵ شرکت (برابر با ۷۶.۶ درصد) مبتنی بر شریعت بودند.

سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی  (FINRA)

سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی ایالات متحده آمریکا ۵ نکته برای سرمایه گذاران بازارهای متلاطم پیشنهاد کرده است. وقتی بازار سهام دچار رکود می شود، با تمرکز بر تصویر کلی مالی خود همراه با برنامه ریزی صحیح می توانید برنده باشید.

اهداف مالی خود را دوباره مرور کنید: تعین اهداف مشخص و اولویت بندی شده - که هریک همراه با مراحلی برای رسیدن به هدف و برچسب قیمت و بازه زمانی – به شما کمک می کند تا رویکرد سرمایه گذاری خود را هدایت کنید. اهداف مالی مناسب که متصل به یک برنامه بلندمدت مالی باشند، معمولا از فراز و نشیب های کوتاه مدت بازار جان سالم به در می برند.

تمرکز بر انواع دارایی: یک حرکت قابل توجه در بازار می تواند خطر افزایش زیانی را که ممکن است از داشتن سهم های پرشماری از یک سرمایه خاص، طبقه دارایی یا بخش بازار ایجاد شود، روشن کند. ایجاد تنوع در نوع دارایی بسیار مهم است.

تمرکز خود را بر روی امنیت مالی بگذارید: از فرصت های روزمره برای کمک به سر و سامان دادن به امور مالی خود در دراز مدت بهره ببرید، بطور مثال پرداخت به موقع و کامل بدهی های خود و اختصاص بودجه برای موارد غیرمنتظره (مانند تعمیر ماشین) یا موارد خاص (مانند تعطیلات). نکته اصلی این است که بطور خودکار عمل کنید.

تاثیر تغییر نرخ بهره را درک کنید: هنگامی که بازارهای سهام بی ثبات هستند، اغلب تقاضا برای محصولات با درآمد ثابت افزایش می یابد، که به نوبه خود می تواند قیمت ها را افزایش و بازده را کاهش دهد. وقتی سرانجام نرخ بهره دوباره افزایش یابد، قیمت اوراق بطور کلی کاهش می یابد. اما ریسک نرخ بهره یکی از عواملی است که باید هنگام خرید اوراق قرضه و سایر محصولات با درآمد ثابت مانند صندوق های سرمایه گذاری اوراق قرضه و صندوق های قابل معامله (ETF) مورد توجه قرار دهید.

از پول خود محافظت کنید: کلاهبرداری تهدیدی رو به رشد است و کلاهبرداران مالی در همه شرایط بازار فعالیت می کنند. در زمان نوسانات زیاد بازار، سرمایه گذاران ممکن است به ویژه در مقابل ضمانت های تبلیغاتی بازده «بدون ریسک» آسیب پذیر باشند. فقط با همکاری متخصصان سرمایه گذاری دارای مجوز و پایبندی به برنامه مالی از پیش تعیین شده، می توانید از کلاهبرداری جلوگیری کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز