با شاسی بلند آفرودی سایپا آشنا شوید + تصاویر

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۱:۳۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۶۷۳۲۸
با شاسی بلند آفرودی سایپا آشنا شوید + تصاویر
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که بزودی شاسی بلند دو دیفرانسیلی را به بازار معرفی خواهند کرد. به گفته جواد سلیمانی، این خودرو یک SUV بومی سازی شده است و قرار است تا در سال جاری رونمایی شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اسب بخار، مرداد ۱۳۹۷ شاسی بلند استتار شده ای به خیابان ها آمد و نظر بسیاری از علاقه مندان خودرو را به خود جلب کرد. با حضور این خودرو برای تست های فنی در جاده ها مشخص شد که این شاسی بلند شاسی مستقل، «فودی لندفورت» نام دارد و شرکت زامیاد در تدارک عرضه آن است. اما چند ماه بعد گفته شد که به خاطر مشکلات تحریمی، موانع بر سر راه تولید لندفورت قرار گرفته است. حال بعد از مدت ها گویا قرار است تا بالاخره شرکت زامیاد، این شاسی بلند چینی را با نشان اختصاصی خود و برخی تغییرات به خط تولید خود بیاورد.​

ndOsG3cAO8LX

 

مستندات موجود نشان می دهد که فودی لندفورت با نام «زامیاد تیوان» به بازار عرضه خواهد شد. شرکت زامیاد که به عنوان زیر مجموعه سایپا فعالیت می کند، به احتمال زیاد در آینده نزدیک اولین شاسی بلند آفرودی این گروه خودروساز را به بازار عرضه خواهد کرد. با توجه به اطلاعات رسمی، زامیاد تیوان با پیشرانه دو لیتری توربو به بازار عرضه می شود. این پیشرانه با مهندسی میتسوبیشی همراه بوده و ۲۱۴ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال نیرو را به چهار چرخ خودرو دارد.

n2c0V3ex3fBS

9UYBqu0joGen

زامیاد تیوان در بحث امکانات ویژگی های زیر را دارد:

دو کیسه هوا

ترمز ABS، EBD و BA

سامانه کنترل پایداری

کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه کمکی حرکت در سراشیبی

ترمز پارک برقی

اتوهلد

سانروف

استارت دکمه ای

تریم داخلی چرم مصنوعی

گرمکن صندلی های جلو

صندلی راننده برقی

۷ صندلی

قابلیت تنظیم وضعیت انتقال قدرت (تک دیفرانسیل-دو دیفرانسیل سبک-دو دیفرانسیل سنگین)

آینه حساس به نور

دوربین ۳۶۰ درجه

نمایشگر لمسی

تهویه دوگانه اتوماتیک

کنترل کیفیت هوای PM2.5

سنسور نور

چراغ روشنایی روز

کروز کنترل

و…

هنوز مشخص نیست که شرکت زامیاد چه بازه زمانی را برای معرفی و عرضه تیوان در نظر گرفته است. اما برخی منابع خبری می گویند که قطعا در سال جاری، این شاسی بلند و آفرودی پا به بازار ایران می گذارد.

فودای+لندفورت+زامیاد+تیوان

لازم به ذکر است که به خاطر شراکت کمپانی فودی با گروه «دانگ فنگ»، شاسی بلند لندفورت و دانگ فنگ S16 با یک پلتفرم و اصول سازه به بازارهای هدف عرضه می شوند. گویا تجربه همکاری زامیاد با گروه دانگ فنگ باعث شده تا این خودروساز این بار برای عرضه محصول همکاری را با فودی داشته باشد. نکته قابل توجه این است که فودی لندفورت با بومی سازی به ایران می آِید و در حال حاضر پروژه مهندسی و ساخت قطعات آن در کشور آغاز شده است.

1C6l4KYb9FaP

نظر شما